I Love IKEA

Det finns mycket man inte vet om att man kommer att sakna när man åker utomlands. Lösgodis är ju givet, men inte trodde jag att jag skulle få cravings efter lingonsylt, vaniljsås och kardemumma. Tre saker som vi tar som självklara i vårt avlånga land men som härborta, antingen inte finns eller kostar skjortan.

När K var i Phoenix på jobbresa var han på IKEA så nu har vi köket fullt med svenskheter som sill, hovmästarsås, daim, Bilar :) och LINGONSYLT. Den använde jag idag när jag lagade världens svenskaste klassiker köttbullar med gräddsås, potatis och lingonsylt. Smakade PRECIS som på IKEA!



(Jag vet, det här börjar likna en hemsida om husmanskost..tror det är ett sätt för mig att "svenska till det lite"..är försvinnande lätt att sjunka ned i hamburgersnåret annars. I sommar blir det mer sallad, jag lovar, färska grönsaker är svindyrt i Alaska alla månader utom juli:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin