Höstplaner och Sverigesaknad

Andra höstdagen i Fairbanks Alaska och jag börjar osökt tänka på härliga Sverige där jag spenderat de flesta av mina höstar. Höst är för mig förändringarnas årstid, det är på hösten jag har börjat nytt jobb, åkt på utbytesterminer utomlands, träffat flest nya bekantskaper och tagit nya tag på gymet. Jag gillar hösten, särskilt början, man får någon slags extra energi från den svalare luften, håller ni inte med?

För min del har jag på känn att den här hösten kommer innebär stora förändringar för mig. Efter vår intervju med immigrationsenheter kan jag förhoppningsvis börja söka JOBB vilket kommer bli en spännande utmaning. Förutom kortare gästspel på diverse restauranger och barer runt om i världen har jag aldrig jobbat utomlands. Jag känner mig ganska säker på engelskan, men jag tror ändå det kommer bli en stor utmaning att jobba här i USA. Jag är ju utbildad ekonom, ska bli kul att se om jag lyckas haffa ett jobb inom det området!  

En annan utmaning som jag antagit har med TRÄNING att göra. Det har bara gått två dagar, så jag väljer att inte gå in på några detaljer ännu, men förhoppningsvis blir jag en snyggare och mer fit MarieL under hösten. :)

Sen har det hänt något annat kul som förmodligen kommer röra runt i MarieLs liv. På fredag flyttar det in en (kanske två) liten VALP hos oss, så igår var vi och inhandlade mat, kudde och leksaker. K har haft flera hundar under sin uppväxt men mina föräldrar valde att vänta med att skaffa hund tills jag hade flyttat hemifrån :) (Hmm, var jag en jobbig tonåring eller något??) Iallafall, jag har en känsla av att ett liv med hund ser lite annorlunda ut än innan. Ska bli skoj!

Här kommer en liten lista på saker jag ÄLSKAR med hösten i Sverige:

1. Kräftskivor (kanske hör till sommaren men det är "top of my mind" just nu. Inga kräftskivor i Alaska, snyft!
2. Lönnlöv (samlade hela min uppväxt, gula, röda, gröna, sååå vackra!)
3. Höstmode (mysiga tröjor, boots, sjalar, love it! Utbudet här i Alaska är...mindre bra.
4. Fika (med mamma, eller på Condeco i Göteborg. Eller Villerkulla. Jisses så många härliga fik det finns iSveriget!
5. Cykeltur i regn (tro det eller ej, det är härligt uppfriskande och jag älskar Sveriges cykelbanor!)


Kommentarer
Postat av: Svar: Caroline

Saknar dig gumman! kram

2010-08-19 @ 21:59:33
URL: http://claracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin