Fashion in Fairbanks

I dag är en annan dag, en dag med PEPP. Kom precis från ännu en jobbintervju och den här gången kändes det riktigt BRA! Klickade med både chefen och medarbetaren och dessutom låter jobbet riktigt kul. Får svar efter nyår, lååång väntan!

Om några timmar står jag i kassan på Freddies igen, eller som jag hellre ser det "på första bänken på Fairbanks CATWALK vintern 2010". Här är lite observationer jag gjort;

1. GOOGLES i kombination med RÅNARLUVA



ett hett val för Alaskabon som jobbar utomhus, cyklar under vintern, eller för den som helt enkelt inte vill förfrysa näsan


2.
Allväderskjolen



Vem har bestämt att man måste ha byxor på sig bara för att det är minusgrader? Här i Fairbanks kilar folk omkring i chika ALLVÄDERSKJOLAR, finns både i lång och kort modell

3. PÄLSEN

 

här i Alaska har PÄLS varit ett måste för många för att överhuvudtaget överleva vintern. Numera är det ett sätt att visa tillhörighet samtidigt som det är mode, och man ser det på jackor, vantar, skor och överallt. Kanske inte riktigt som på Stureplan...men inte helt olikt ändå!  (Bild lånad från Blondinbella)

Kommentarer
Postat av: malin clapper

Vad glad jag blev att du lade ut den där kjolen! Jag gick nämligen med min mamma i mobilen häromdan och skojade om att jag ville att hon skulle sticka en lovika-kjol till mig, när jag helt plötsligt ser en kontorsråtta pinna förbi i just en sådan allväderskjol. Jag har aldrig sett en sådan innan och visste inte ens att begreppet fanns, fantastisk uppfinng haha! Hade dock hellre haft en lovikaoverall.

2010-12-17 @ 20:48:15
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com
Postat av: Marie

Mrs Clapper; Det är klart du ska ha en lovikakjol, låter fint! Jag skulle behöva ett par lovikalångkalsonger på mina hundpromenader. Något som jag faktiskt tycker är snyggt som jag hittat häruppe är de traditionella jackorna som the natives har. De görs i alla möjliga färger och mycket päls. Skulle gärna visa bilder, men svårt att stå i kassan o fota..

2010-12-22 @ 11:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin