Vän av traditioner



Jag har nog alltid varit en sån där Tant Brun. En sån som ställde till med bullbak och bjöd kompisarna på under tentapluggandet och som lyser upp så fort någon nämner FIKA. En riktig tant. Det har jag mamma och mormor att tacka för. Gud vad fina minnen jag har från bullbak när jag var liten. Jag tror att traditioner som denna har blivit extra viktiga för mig sedan jag flyttade hit, det får mig att känna mig närmre er där hemma, närmre Sverige. Tack MAMMA för att du skickade saffran ända till Alaska!

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Hej Marie!



Vet du vad vi sitter och mumsar på här just nu? Lussekatter! :) Det går ju bara inte att låta bli. De är jul. :)



Vad gulligt att din mamma skickade saffran till dig så att du kunde baka mumsiga lussekatter. Vad skönt att höra att det inte bara är jag som är värsta bullmamman. ;)



Sköt om dig Marie och njut av dina fina lussekatter!



Kram Lotta

2010-12-11 @ 16:40:31
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Sandra

Åh, vad gott det ser ut! Själv mumsar vi på svenska pepparkakor! Saffran har jag inte sett till här så något bullbak har det tyvärr inte blivit. Glögg blev det dock till julfesten idag. C och en kollega var duktiga.



Kram och njut av dina härliga lussekatter!

2010-12-11 @ 20:08:31
URL: http://adventuresofcyrillus.blogspot.com/
Postat av: Li

Jag får nog också titulera mig tant brun isåfall, även jag tog med massa fika till mina skolarbetsgrupper =O)

Gott med lussebullar, speciellt idag då det är lucia.

Glad lucia på dig!

ps: bRa häftigt med älgar i trädgården!!! =O) ds

2010-12-13 @ 09:14:45
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej Marie!

Jag hittade hit via Linnéa och fastnade. Vilken ljuvlig vovve du har!

Kom att tänka på en sak med ditt jobbsökande. Har du funderat på Mary Kay? Jag körde det i Sverige rätt länge innan jag la av och MK är ju superkänt i USA. Då kommer du ut och träffar folk också och har ett eget företag. kanske vore nåt?

2010-12-13 @ 16:33:10
URL: http://www.koala.nu/blahblah
Postat av: Marie

Min plats i solen; Lucia och idag är bullarna extra goda. Känns helt ok att vara bullmamma idag! Kram



Sandra; Gott med glögg! Hur går det med flytten, när åker ni? Ska bli så spännande att läsa om Colorado! Kram Var du lucia idag förresten? ;)



Li; Glad lucia på dig med! Älgarna är tuffa djur, men jag går ju inte direkt ut och kliar dem bakom öronen..kram



Lena; Hej och välkommen hit! Mary Kay verkar poppis häruppe i AK, har sett flera säljare på olika marknader etc. Jag söker mest ekonomijobb just nu, men om det går trögt i fortsättningen har du definitivt sått ett frö..nu ska jag kika på din blogg! Kram

2010-12-13 @ 23:24:54
Postat av: Hanna-TX

Om du ar intresserad av att borja salja Mary Kay sa kontakta mig! :) Jag borjade i Nov efter att ha varit ratt skeptisk, trots att min goda van o sales director lever gott pa sin forsaljning och ar en av de som fatt en bil. Jag blev forvanad over hur bra produkterna ar och vilken bra deal det ar att salja. Det ar nagot du kan gora aven om du far ett ekonomijobb (jag driver 2 sma foretag utover MK)for du bestammer sjalv hur mycket o nar du vill jobba, inga krav pa att halla massa partyn etc.

Nog om det, hor av dig om du ar intresserad, jag kan i alla fall rekommendera det.

Kram

Postat av: Hanna-TX

Glomde att saga att just nu har MK en special, du kan starta din egen MK business for bara $75 (ord. $100). For de pengarna far du produkter till ett varde av $400 och en massa marknadsforingsmaterial etc. Erbjudandet gar ut Dec 15.

Postat av: Marie

Hanna; En kul idé och jag hoppas dina företag växer så det knakar, ska bli kul att följa på din blogg! Själv suktar jag just nu efter ett 9-5 jobb..men man vet aldrig vad som händer i framtiden!

2010-12-21 @ 22:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin