Filmstjärnor


När min mamma var liten på 50 talet var det vanligt att man samlade på olika saker. Man spelade kula, bytte bokmärken och samlade på Filmstjärnor. Filmstjärnor var små bilder ungefär lika stora som en tändsticksask med namn och bild på skådespelarna i Hollywood. Jag vet inte var de finns nu men jag kommer ihåg att mamma hade flera på b la Gina Lolobrigida, Brigitte Bardot och Sophia Lauren. jag tyckte mycket om de där bilderna och det är nog också de som fick mig att leta fram dessa gamla filmklassiker som jag såg häromkvällen när K jobbade natt. Vilka scener! Vilken mängd klädbyten i Cleopatra! Underbart!





Elisabeth Taylor, Cleopatra





Burt Lancaster och Debora Kerr, Härifrån till evigheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin