The Ice Dogs

I fredags var vi på Hockeymatch och såg The Ice Dogs möta Texas Tornados. Hela kalaset inleddes med att ett gäng militärer klev ut på röda mattan och hyllades. Då det var "militärernas dag" ägnades varje paus åt prisutdelningar och hyllningar och samtidigt visades nya rekryter upp. USA och Alaska i synnerhet, är väldigt stolta över "The Force" och militärer är en vanlig syn häruppe. Har en känsla av att jag kommer återkomma till ämnet, mitt intryck som neutral svensk var att det kändes krystat med alla tal och uniformer. The Ice Dogs spelade hårt och det var mycket tacklingar under matchen. Höjdpunkten kom när en karl ur respektive lag slängde av sig handskar och hjälm och började puckla på varandra med knytnävarna. Exotiskt, kände jag som förvisso inte varit på särskilt många hockeymatcher i mina dar. Matchen spelades i "The Big Dipper" Fairbanks Hockeyarena, som var fylld till bredden av ungdomar, familjer, spädbarn och gamlingar. Mycket trevligt fredagsnöje!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin