Hidihoo Idaho!!

Vet ni vad?! Vi ska på semester!!! I augusti flyger vi till Idaho där stora delar av Ks familj bor. Jag har inte träffat hans systrar på tre år, ska bli så himla kul! Idaho ligger i nordvästra USA och gränsar till bla. Oregon och Montana. Det odlas jättestora potatisar där och Idaho är känt som Potatisstaten i USA. Största staden är Boise och härifrån kommer Boise Hawks, ett välkänt basebolllag.

Första gången jag var i USA, var för tre år sedan. Då hade K och jag varit tillsammans i ungefär åtta månader och vi flög över Atlanten för att spendera sommaren med hans familj. Min uppfattning om USA innan dess begränsades till vad jag sett och hört på tv och jag var full av både förväntan, förutfattade meningar och nervositet. Min bild vändes uppochned totalt efter den sommaren. Visst såg jag en och annan tjockis och plastikopererad läpp, men det USA jag lärde känna var ett helt annat. Jag fick ta del av en fantastiskt jordnära familj som tog med mig på spännande äventyr. Vi åkte på "horsepacking trips" med hästarna uppe i bergen, smakade riktig american barbeque, åkte på roadtrip och besökte Yellowstone Park, var barnvakt åt ett gäng små amerikaner, firade födelsedag med pinyata och åkte på rodeo. Kort sagt, ett riktigt spännande äventyr. Och nu ska vi dit och hälsa på igen! Jag längtar!! :)

Här kommer lite bilder från mitt första besök i Idaho.




Jag som barnvakt. (Ni som känner mig vet hur mycket erfarenhet jag har av barn. NOT) Spännande äventyr, här målar vi kubbpinnar




På Ks mammas ranch med underbara hästar




I bergen till fots....




Och till häst!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin