@ the Liquorstore

I Sverige är vi ju ganska måna om att inte sälja alkohol till minderåriga. Ibland får vi visa leg när vi vill ha Sangria trots att vi närmar oss trettistrecket. :) Av någon anledning trodde jag att man hade en liberalare syn på alkohol här i USA, men det är snarare tvärtom visade det sig idag. K och jag lånade en Pickup av en vän för att transportera vår nya soffa hem. Vi tankade och kilade in i en spritbutik för att köpa en packe öl, att ge som tack för lånet av bilen. När vi skulle betala frågade kassörskan efter leg som visar att vi är fyllda 21, på oss båda. Jag hade såklart inte mitt pass med mig och vi försökte förklara att ölen var en present. Kan tilläggas att jag snart fyller 29, är 1.80 lång och inte på några vägar påminner om ett barn.  Vi frågade tom. om det var ok att vi gick ut ur butiken och K kom tillbaka in själv.  Kassörskan vägrade och vi var tvungna att lämna butiken, utan öl. Lite snopna blev vi allt. Fast å andra sidan känns det ju skönt att kunna känna sig som 20 ibland..:)


Visar bild på soffan senare, vi gillar´n men måste pimpa den med lite fina kuddar!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag brukar visa upp mitt svenska körkort... dom tittar lite på det och lämnar tillbaka det och iom att de inte vågar erkänna att de inte har en aning om vart de ska titta får man handla bäst man vill. Har nog aldrig blivit nekad att köpa det men på vissa ställen är de helt galna. Tog med brorsan till Atlantic City för 2 år sen då han bara var 20 år. Han fick inte ens gå på heltäckningsmattorna för det var alkoholområde... Bättre lycka nästa gång!

2010-07-21 @ 21:26:56
URL: http://misspkm.blogspot.com
Postat av: Marie

Haha, ja, de verkar inte vara vana vid våra rosa körkort. Och heltäckningsmattor, dom är heliga..hoppas bror din har chans att hälsa på igen nu när han är "myndig". kram

2010-07-22 @ 08:06:57
Postat av: Linda

Hahaha...verkar som dom ar hardare an oss svenskar pa det dar!

2010-07-22 @ 10:17:46
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Ulf Rexefjord

Hehe,varit i södern nångång? Där är alkohol i det närmaste tabu :-)

2010-12-21 @ 05:46:04
Postat av: Marie

Hej Ulf, välkommen hit! Det närmaste södern jag varit är Florida, men jag tror det var de mer konservativa delarna du syftade på. Vore sjukt kul att besöka Texas eller kanske Alabama!

2010-12-21 @ 09:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin