Solig dag

Hej på er!
Hoppas ni har en härlig dag! Här i Alaska har det regnat och varit tradigt i flera dagar, men nu skiner solen och då blir ju allt helt plötsligt underbart. Det är konstigt det där, att solen har sån stor påverkan på humör och energinivå, så är det iallafall för mig. Känner ni igen er?? :)

Jag måste berätta lite om teckningskursen jag går! Vi försöker lära oss att "rita med högra hjärnhalvan" och det är fasiken svårare än man kan tro - trots vår lärares ord att alla minsann kan lära sig att teckna. Man måste sluta tänka logiskt och i de symboler man är van vid och bara rita det som ögat ser..faktiskt svårare än det låter. Ett sätt som vi lär oss är att vända objektet uppochned. Idag har jag ritat uppochnedvända löv och en uppochnedvänd mormor som krattar löv. Jäklar vad jag fick kämpa med den där mormor´n! Nåja, ju mer man ritar desto bättre blir man, precis som när man spelar fotboll, trumpet eller vadsomhelst egentligen.

Nu ska jag koka sylt på mina hjortron!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin