Jag e på gång

Godmorgon bloggen,
I år är första gången jag inte firar midsommar i Sverige vilket känns lite märkligt. Som tur är finns det gott om björk och blommor här på våran tomt så nu ska jag ut och snickra ihop en midsommarstång och göra kransar. Ikväll kommer Ks mormor och man hit och jag ska bjuda på sill och potatis och smörgåstårta. Försökte förklara våra traditioner för dem igår och de såg mycket frågande ut. De var med på det där med att välkomna SOMMAREN och ljuset men när jag skulle förklara befruktningen och GRODDANSEN tror jag de tappade tråden.

Iallafall, jag vill önska er allihop en FABULÖST ROLIG MIDSOMMAR med många första dopp badade, snapsar slukade och barn tillverkade. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin