Cinco de mayo

Steppasset idag var rena pärsen! Jag har tränat aerobics från och till sen jag var 14 men jag har aldrig vart på ett liknande pass. Det var spegelvänt och snurrar hela tiden och jag kände mig som en svartklädd Långben som ständigt snurrade åt fel håll. SOM TUR ÄR, kan jag skratta åt mig själv och jag tänker inte ge mig. Nästa vecka ger jag järnet igen! :) Hittade förresten en annan grej som jag velat testa ettag, om inget kommer ivägen ska jag ZUMBA imorgon kväll. :) Rapport utlovas, har hört mycket gott om denna träningsform som är ett aerobicspass med inslag av merengue, salsa, flamenco, magdans etc!

Idag firas "Cinco de Mayo" i USA, en högtid som uppmärksammar mexikansk kultur. Konstigt nog är högtiden större här i USA än i Mexico, där firar man hellre "El Grito de Dolores" den 16 september, som är Mexicos självständighetsdag. TexMex restaurangerna i Fairbanks har haft specialare hela veckan och nu har vi nästan förätit oss på enschiladas och bönsåser.

Jag håller fortfarande på och orienterar mig här uppe i Fairbanks, det är först denna vecka som jag verkligen har fattat att jag kommer stanna här en längre period. Idag spenderade jag eftermiddagen i en "used Bookstore/Café med en 16oz Latte och "Män är från Mars Kvinnor från Venus" under nosen. Jag vet att jag är typ 20 år sen men vill bara säga att HERREGUD vad glasklara vissa saker blev.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin