Everything is bigger in the States

Innan jag var i USA första gången brukade jag reta mig på att min amerikanska pojkvän (och andra amerikaner också för den delen) alltid påstod att allt är mycket större i USA. Folk bor i större hus, har större bilar, äter större hamburgare och ÄR större i allmänhet. Älgarna, ja, de var ju definitivt större enligt min pojkvän. Nu när jag är här kan jag inte annat än hålla med, hittills har jag inte sett något som är Petite eller trångt. Många kör omkring i stora TRUCKS, trodde först att det var mest män, men har förstått att särskilt kvinnor gärna kör trucks. Störst kör först liksom. När man beställer mat får man oftast en gigantisk portion pommes frites till, en liten kaffe är som en stor hemma och en "stor stark" är som en mindre tunna. Möbler, ja det är ett kapitel för sig...:)






Amerikansk lök



 Min pojkvän, som är kvarts irländsk och fransk, men den här fåtöljen är alltså till för en standardamerikan :)



MarieL goes teskedsgumman (kommer ni ihåg Teskedsgumman, superbra ju!!)



Här får det plats ett mindre HAREM :) Den här modellen kallas för SLÄDE och är himla populär i Alaska verkar det som. Vad gillar ni den?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men inte barnvagnarna. skrattar



Men nog försöker de få allt så stort som möjligt! Skrattade åt korten på Kendrick och dej i fåtöljen :-)

2010-05-23 @ 21:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin