Hej då Bosse, snyft

Den här dagen bara försvann, vet inte riktigt vad som hände. Var uppe tidigt för en citywalk med Silvia, riktigt skönt att vara ute innan det blir för varmt. Vi gick förbi ett ställe där de har hundar utställda, ni vet sådana som man har när man åker hundsläde. Jättesöta valpar hade dom, tyvärr glömde jag kameran. Iallafall så har jag skrivit upp mig som volontär för den årliga hundspannstävlingen som äger rum i februari. Förhoppningsvis har jag jobb då (hoppas verkligen det) men jag tror ändå det är en cool upplevelse som jag ser fram emot! Efter promenaden var vi på ett café som gör HEMMAGJORD FUDGE. Oh my god. Smaka på Cookies n cream fudge, eller varför inte choklad/mint fudge? Eller kanske hallon/choklad fudge? Så här efteråt kan jag konstatera att det går utmärkt att äta sig mätt på fudge till lunch..:)

På eftermiddagen var jag tillbaka hos doktorn. Jag hade INTE syfilis eller tuberkulos som de testade mig för, så nu har jag fått papper på att jag är frisk som en nötkärna. Bara att skicka in nu. Ett steg närmre mitt greencard. 

Vår kära fågel var inte en kakadua utan en nymfparakit (tack snälla fågelexpert Baboo) och idag åkte jag och lämnade henne hos stället som tar hand om hemlösa djur. Det var ärligt talat hemskt att slita sig från denna lilla varelse, men personalen sa att det inte var några problem att hitta personer som vill adoptera en nymfparakit. Så nu hoppas jag bara att hon får ett bra hem där hon kan flyga fritt utan att ha en katt som slickar sig runt munnen i stjärtfjädrarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin