Roadtrip

Igår åkte vi på en liten roadtrip till Cheena Hot Springs som på sommaren förvandlas till ett turistparadis dit japanerna vallfärdar för att bada i varma källor och "conseive", alltså göra barn, under norrskenet. Tydligen ska det bli bättre barn av det, haha!

Hittade några intressanta vårtecken på vår lilla tur bland annat två ankor, maskrosor :) och min alldeles första BÄVER. De är fantastiska små djur, måste väl ha bidragit till att människan började bygga dammar? På kvällen stannade vi på Two Rivers Lodge, jag åt alaskiansk lax som är knallröd och jättegod. På restaurangen hade de en uppstoppad Alaskiansk Krokodil, missade att ta med mig kameran men lovar att jag ska ta kort på den nästa gång vi är där. Visste ni att det finns krokodiler i Alaska?

Nu har vi precis vaknat och ska iväg på vårens första Marknad. Ska tydligen finnas en massa närproducerade grönsaker där, men det tror jag först när jag ser det. För inte kan väl något ha hunnit växa klart här uppe?

Kram på er, hoppas ni har en härlig lördag!

 



Fina va? Man kan ju nästan tro att det är sommar



Alaskiansk Albatross



Här ska vi grilla och bada när det blir lite varmare



Såå söt, en liten bävermys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin