Scary scary Doctor

Nu har jag bokat tid hos doktorn för hälsoundersökning. Det är ett steg i immigrationsprocessen, de måste ju veta att jag inte bär på några livsfarliga sjukdomar. Ska träffa Dr. Walker imorgon och ta med mig samtliga dokument som styrker vilka vaccinationer jag har fått. Det var inte lätt vill jag lova, att hitta alla dessa papper. Mamma och pappa var tvungna att kontakta stadsarkivet och vårdcentralen och smittskyddsinstitutet och gud vet allt. Det finns inget register i Sverige idag som samlar sådan information. Lite konstigt, jag trodde vi låg i framkant vad gäller vårdbyråkrati. Det ska visst upprättas ett sådant, men då med de vaccinationer som man fått från och med i år. Appropå doktorer, är det någon som har sett den här filmen? Scary scary


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin