Trafikkaos i Fairbanks

Nu har jag vart JÄTTEARG i flera minuter men det börjar lägga sig. Imorse vaknade jag med tuppen och kände mig riktigt laddad. Tidig morgon och dags för UPPKÖRNING. Hade allt under kontroll, alla papper påskrivna och god tid på mig. K ringde påväg till flyget och berättade att det verkade vara "lite halt" och bad mig köra försiktigt då folk låg i 20 kilometer i timmen på motorvägen. Peanuts, tänkte jag, jag har ju haft körkort i över tio år. Jag susade uppför vår uppfart, vilket jag hade problem med förra året innan jag fick mina vinterdäck, men när jag skulle ge mig ut på Steele Creek Road tog det stopp i backen. Jag gasade, backade, gasade..och slirade. Kom absolut ingenstans. Totalt glashalt. Jag backade in på en uppfart och tänkte att jag kunde rulla nedför backen och ta en annan väg, då ringde K igen och berättade att det var totalt stopp på Chena Hotsprings Road för alla avåkningar. Dessutom hade de ställt in alla flyg. Och stängt skolorna.

Så nu står alltså min lilla pärla på någons uppfart lite längre ner i backen. Jag ringde DMV för att meddela att jag inte kunde komma och köra upp och då berättade de att allt var inställt iallafall på grund av väglaget. Nu sitter jag alltså här utan möjlighet att ta mig någonstans. Och jag som skulle handla alla julklappar idag!

(Jag är förstås JÄTTETACKSAM att  både K och jag är lever och är oskadda. Och lite bra är det ju att slippa köra upp under blixthalka. Måste bara vänja mig vid det faktum att VÄDRET kan ha så stor påverkan på hur min dag ska se ut!)





Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Bättre lycka nästa gång! ;)

2010-11-22 @ 20:03:51
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Vädret kan verkligen ställa till det. Du får en ny chans och som du säger så är det viktigaste att du och K är oskadda. Här stängdes den stora motorvägen I-5 av i ena riktningen i lördags pga massor med snö.

2010-11-23 @ 02:39:05
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Linnea

Uh stackare! Men som sagt, skönt att ni alla är ok där uppe i norr. Vad har ni för däck? Kör lugnt!

2010-11-23 @ 20:31:19
URL: http://Skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Marie

Linda; tack, har bokat in nytt prov nästa vecka!



Anne-Marie; Himla konstigt väder vi har, men å andra sidan är det ju mysigt med snön!



Linnea; Jag har superBlizzaks..men tyvärr inte fyrhjulsdriven bil, det var där det sprack. Nu har de sandat så nu kommer jag ut!

2010-11-28 @ 22:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin