Värsta väglaget

I dag ringde de in mig för att jobba, tydligen är vi flera som har haft problem att ta oss iväg..jag pulsade upp till motorvägen där K plockade upp mig på sin lunch, att köra min bil uppför backen var inte att tänka på idag heller. Hann inte ta några bilder under dan men vägen här utanför och hela vår vändplan och uppfart är som en enda välpolerad hockeyrink. Pratade med granngubben som sa att han inte sett något liknande under sina 30 år i Alaska. På de ca 500 metrarna upp till motorvägen passerade jag fem (5!) bilar som kört av och fastnat i diket! De enda bilarna som verkar kunna ta sig fram just nu är servicebilarna med snökedjor runt däcken. På torsdag ska det bil kallare igen och då kommer allt som har börjat töa frysa till is igen. Om möjligt blir det ÄNNU VÄRRE väglag då. Helt sjukt! Nu har vi vart och köpt grus som vi strött på vår uppfart, får se om vi kommer iväg imorrn..







Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Det ser halt ut! Här är också halka... vi körde husbilen till meken utan vinterdäck för några dagar sen... slirigt! (Men nu ska den få vinterdäck)

2010-11-24 @ 21:24:15
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Ellinor

Åh nej! Jag hatar när det är ishalka. Det är så himla jobbigt. Jag bor i en dal och när man ska ner och upp för att komma till jobbet. Ja det är inte lätt.

Jag har läst din blogg ett tag men aldrig kommenterat.

Så hej hej. Bra blogg du har.

2010-11-25 @ 12:54:26
URL: http://olssonskrypin.blogspot.com
Postat av: Marie

Freedom; kör ni bilen året runt? mysigt! bra där, på med vinterdäcken!



Ellinor; Hej, kul att du läser! Det gäller att ta fart i backen, har jag märkt...hoppas du har en härlig vinter!

2010-11-28 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin