Up in the air G

I Alaska börjar turistsäsongen lida mot sitt slut och nationalparker och hotell har stängt för säsongen. Det märks tydligt här i Fairbanks; Walmarts parkering är inte längre fullproppad med HUSBILAR. Jag möter inte längre blåhåriga tanter från Texas på mina hundpromenader, och vårt gästrum ekar tomt då Svenska Familjen har åkt tillbaka till Bulgarien. 

Idag är det mormor Gs födelsedag, 80 år fyller hon men är fortfarande en otrolig HIKER. Av oss ska hon få en LUFTBALLONGSFÄRD över Fairbanks! Nu är det ju lite väl kallt för luftballong, så hon väntar nog tills våren kommer. Jag önskar mig också en ballongfärd när jag fyller 80. Eller, jag önskar att jag känner mig lika ung och vital som mormor G när jag är 80 så att jag KAN flyga luftballong! 



 

Källa


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag hoppas att jag hittar massa nya vänner i USA.. Och man ser verkligen vilka som bryr sig här hemma i Sverige och vilka som inte bryr sig.. Jason är ett bra stöd under den här tiden även om han är på andra sidan atlanten. Min familj är också ett otroligt stöd. Men konstigt nog är ingen av mina vänner ett stöd. Knappt någon frågar hur det går med visumet och mina känslor kring det hela.. Tråkigt.

Men jag kommer få ett bra liv borta i USA och börjar folk säga att dom saknar mig när jag är i USA så tänker jag inte svara. ;)

Hur är det uppe i Alaska nu då? Börjar det bli kallt?

2010-10-02 @ 22:56:56
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Här går det också mot kallare tider. Men HUSBILEN vill man självklart åka ut med så länge som möjligt ;)

2010-10-03 @ 12:35:25
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Marie



Freedom (Helena); Jag har aldrig sett så mycket husbilar på samma ställe som häruppe i Alaska! Verkar vara poppis att ta husbilen ifrån "the lower 48" upp hit. Säkert en spännande tripp!



Eleonor; För mig har det tagit tid att lära känna nya vänner i USA. Därför har det känts extra viktigt att bevara kontakten med de vänner jag har i Sverige. Det viktigaste är att man omger sig med personer som får en att må bra! Det är femgrader hruppe just nu, fortfarande sommar, som alaskianerna säger ;)

2010-10-04 @ 23:28:53
URL: http://marielsworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin