Jag har det lilla extra jag




Titta vad gulligt, jag har fått en Blog Award från Linnéa i Alabama! Nu skiter vi i att Awarden gör mig till medlem i "Klubben för inbördes beundran" utan jag vill tacka mamma, Prinsessan Viktoria och alla amerikaner och svenskar som alla på sitt vis bidragit till min härliga status som awardvinnande utlandsbloggare. 

Awarden kommer med följande krav: Berätta om tre saker som ligger dig varmt om hjärtat och visa en favoritbild. Skicka awarden vidare till fem bloggare.





Min favoritbild föreställer K i full fart med att testa fin svensk tradition


1. Svenska traditioner. Jag är en sådan person som gärna gör egna julkort, dansar runt stången med sexåringarna och blir ledsen om det inte är snö på julafton. Jag vill gärna att allt ska vara, precis så som det var när jag var liten. Svenska traditioner som kräftskiva, påskägg och janssons frestelse ligger mig varmt om hjärtat. K testar gärna men som ni ser på bilden är han inte riktigt lika övertygad som jag...

2. Nya kulturer ligger mig varmt om hjärtat. Lika mycket som jag älskar svenska traditioner tycker jag om att ta del av och upptäcka nya kulturer. Kultur för mig kan vara a slänga på sig en Döndl och gå på Oktoberfest, att dansa merengue i Dominikanska Republiken eller att försöka förstå varför amerikanerna är så förtjusta i sidenblommor och rosetter.

3. Mat. Hör väl egentligen ihop med ettan och tvåan. Som ni sett i bloggen ligger svensk husmanskost mig varmt om hjärtat och jag ÄLSKAR köttbullar. Men jag tycker det är lika kul att upptäcka mat från andra kulturer och jag testar alltid det lokala köket, vare sig det består av friterade insekter eller hundra sorters cheesecakes.

Sådärja. Nu ska jag nominera. Blir en väldigt blandad kompott

ClaraCaroline min kusin och Sverigeinspiratör! På hennes blogg kan ni läsa om allt från Sveriges historia till hur man gör perfekta polkagrismaränger.

Min plats i solen större glädjespridare får man leta efter. Här har ni bloggaren som delar med sig av all sin värme och otroligt härliga Bullerbyvardag. Får awarder titt som tätt men hon får min iallafall!

Cherrycheek för att hon har en sån snygg rosa blogg som man blir glad av. Cherry on top liksom 

Mrs Cyrillus vagabond och tillika Svenska Mamman som varit här i Alaska på besök. Läs om hennes vardagsbestyr och hur man får plats med ett helt hem i tio flyttkartonger

Mrs Clapper härligt personlig och kreativ blogg där ingenting är omöjligt!




Kommentarer
Postat av: sara ♥

Tusen tack för grattulationen ocg grattis till din utmarkelse! nu ska jag kolla in dina bloggtips :-)



KRAM!

2010-10-14 @ 03:37:18
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Grattis till awarden Marie! Den är du verkligen värd! :) Jag är så glad att du lämnade en kommentar på min blogg den där gången så att jag hittade hit till din fina blogg. Och här har jag ju stannat kvar. Det är härligt att få läsa om din vardag där borta i det stora landet i väster och jag gillar att du skriver om allt möjligt. :) Jag blir alltid glad när jag kikar in här hos dig och lika ofta får du mig att tänka till kring olika saker. Tack för att du delar med dig och inspirerar! :)



Sedan vill jag säga ett stort TACK för att du skickar awarden vidare till mig och för dina otroligt fina och generösa ord om mig och min blogg. :) Jag blir rörd och alldeles varm inombords då jag läser dina fina ord. Jag suger åt mig allt och tackar ödmjukt. Tack rara du och tack för att du fick min torsdag att börja på allra bästa sätt. :)



Sköt om dig!



Kram Lotta

2010-10-14 @ 08:08:56
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Jelly

Låter precis som jag :) Det där med nya kulturer, mat men samtidigt de svenska traditionerna som jag inte kan leva utan :) En blandning är ju det allra bästa!

2010-10-14 @ 19:45:29
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: malin clapper

Åh tack fina du! Det där ska jag spåna på i helgen!

2010-10-14 @ 20:10:09
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com
Postat av: Eleonor

Ja äntligen blev jag godkänd.. Och det var den lättaste intervjun jag någonsin gjort. Det gick på 15 minuter. Arbetsintervjuer är jobbigare kan jag lova!!!

2010-10-14 @ 21:43:05
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: CherryCheek

Aaw, tack så mycket! :)

2010-10-14 @ 22:38:08
URL: http://cherrycheek.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin