1 september

Hej darlings,
Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Sen jag skrev sist har jag hunnit med att äta goa efterrätter tre kvällar på raken, insett att det ABSOULT INTE rekommenderas att man skaffar två valpar samtidigt då det innebär dubbelt arbete, samt beställt nytt körkort och röstkort. Med andra ord så känner jag mig som en laglig bilförare, god svensk medborgare, TÄMLIGEN FÖRVIRRAD hundägare och en skamsen kvinna på diet som inte följer dieten. Slank visst ned ett glas rödvin på Chilis igår också, jag som skulle ha en vit månad. Hoppsan. Gott var det!

Jo, det här med att ha hund(ar). Nu har jag läst på endel och i princip ALLA skriver att man bara ska skaffa en hund i taget. Annars skapar hundarna starkare band till varandra och gör inte som du säger. Tydligen är det ganska vanligt att man (som vi) skaffar två för att de ska ha en kompis när man själv är på jobbet. Man lär sig något varje dag. Nu har vi två alternativ. 1. Att sälja en hund. 2. Att hålla dem separerade och gå varsin promenad med dem, leka med dem separat och träna dem separat. De måste även lämnas själva så att de inte tror att de behöver den andra för att känna sig trygga. Puh.

Vad tycker ni? Ska vi behålla båda? Är det någon som har erfarenhet av hundar och att träna dem?

Kommentarer
Postat av: Zandra

JAG tror att det är lättare att fokusera på 1 i taget. Lär känna den och göra sig bekväm med träning och rutiner. Ni ska ju vara en familj inte 2 familjen under samma tak bara för att ni inte kan göra saker samtidigt. Fast hur avgör man vilken man ska sälja? Svårt beslut.

2010-09-02 @ 12:31:16
URL: http://almsson.blogg.se/
Postat av: Helena

BEHÅLL BÅDA!!!

Sen tycker jag att du ska läsa endast EN bok i ämnet skriven av Cesar Millan , the dog whisperer - han vet vad han snackar om och han har nog uppfostrat fler än en valp åt gången, faktum är att han körde några program där han förklarade att det inte alls är svårt att uppfostra valpar på samma gång, och då hade han 4 st av olika raser. Men självklart lekte han med dem separat också i och med att de hade olika behov. Lycka till!

2010-09-02 @ 22:19:13
URL: http://misspkm.blogspot.com
Postat av: maisy borg

2010-09-03 @ 09:54:17
Postat av: maisy

Hej Gumman!



Det kan nog bli lite tufft, men när jag var lite och bodde i stan.......:) Min bästa kompis hade hunduppfödning på Riesen Snausher (stavas det så?)och de hade fle hundar och det gick bra, de tränades även hårt. Är du som din mor Marie, djurvän till den milda grad så kan det bli svårt men om du vill så går det,. KRAM, KRAM, KRAM/Moster

2010-09-03 @ 09:59:26
Postat av: Marie

Zandra; bra beskrivning det där med två familjer, precis så blev det ju. det är omöjligt att välja mellan två bebisar. Men nu är det gjort, vi valde den som vi kände hade tytt sig till oss mest.



Helena; jag beundrar personer som Caesar som verkligen vet vad de håller på med. Jag tvekar inte på att han kan uppfostra valpar samtidigt som dessutom trivs. Men jag är ingen Caesar tyvärr. Det blev för mycket för mig att se hur den ena dominerade den andra när de "lekte". Inte rättvist mot hunden.



Maisy; Jag tror att om man ska träna två valpar separat blir det nästan ett heltidsjobb, iallafall med den här rasen som har mycket energi. Det var vi inte berädda på. Visst är jag djurvän precis som mamma! Kram

2010-09-04 @ 18:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin