En röd och flera gröna tomater

I natt kom frosten som är början på den långa vintern häruppe i Alaska. Rasmus var snäll och hjälpte mig att plocka av alla tomater igår, så nu ligger de i fönstret och solar. Är så glad att iallafall en av tomaterna fick lite färg. Om någon av er har tips på hur man kan använda gröna tomater får ni gärna lämna en kommentar, vore ju tråkigt att slänga dem :)

Svenska Familjen verkar vara friska nu och idag har de tagit en tripp till Denali Park. K jobbar, så jag, Belle och Kenza har en lugn och mysig dag för oss själva. Jag har börjat med en av böckerna till FILOSOFIKURSEN jag läser på distans. Den handlar om meningen med livet och vad som egentligen är lycka. Tänk att det har människan funderat på i tusentals år och fortfarande är det ingen som har kommit med det exakta svaret. Jag tror det är väldigt individuellt det där. Vad som är meningen egentligen. Jag har kommit så långt i mitt funderande att jag iallafall är beredd att hålla med om att lyckan i livet kommer inifrån och inte från materiella ting. Även om de såklart kan ge kortvarig lycka att äta en chokladbit eller köpa en klänning. Så tror jag. Vad tror du?

Kram på er!





Den fina korgen är en present från Ks gammelfabror och hans fru. Den är handgjord och kommer ifrån Dunbargardens


Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

Visst kommer lyckan inifrån. Man kan säkert ha allt i hela världen och fortfarande vara olycklig. Och det är en "konst" tror jag att uppskatta saker och ting. Jag får påminna mig med jämna mellanrum.

2010-09-24 @ 03:56:31
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Marie

Anne-Marie; Så sant, jag får också påminna mig jämt och ständigt!

2010-09-30 @ 01:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin