Bullar på burk?

Tänk att i USA kan man baka KANELBULLAR på 15 minuter. Så här gör man (not);

1. Köp en burk färdigrullad och färdigjäst kanelbullsdeg




2. Ser ju lovande ut, eller hur?



3. Här kommer det kritiska momentet. Få INTE för dig att fylla i blanketter från FÖRSÄKRINGSKASSAN samtidigt som du har bullarna i ugnen. Om du mot förmodan skulle få det, och får samma resultat som jag fick här, så rekommenderar jag att skära av den brända toppen, lägga på tomat och mozarella och göra KANELBULLSBRUSCHETTA istället.






Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Hahahaha dom ser ju jättegoda ut på andra bilden, not så goda på tredje men du får testa och baka dom igen och se om dom blir goda!

2011-02-04 @ 11:24:00
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Desiree

Ha ha de där har jag provat också och blev liksom du grymt besviken. Degen är ju inte söt och vi ville inte köra med glazing på så då blev de inget vidare goda. Att baka egna själv blir godast och det funkar utmärkt med torrjäst om du inte får tag på färsk jäst.

2011-02-04 @ 15:17:03
URL: http://sweethomesweden.blogspot.com
Postat av: Liz

Hej Marie! Haha, jag vet, dom ar inte nagot vidare, aven nar dom inte ar branda :D Dessutom sa "maste" man som sagt ha pa den otroligt sota glasyren annars smakar dom inte nagonting...tycker du var otroligt pahittig - kanelbruschetta! Jag har faktiskt gjort sa att jag haft pa mer kanel och socker innan dom ska in i ugnen (rullar upp dom lite och sen rullat igen)MEN jag maste faktiskt saga att just dessa fran Kroger ar de samsta....har provat nagra stycken. De bla, Pillsbury heter dom va, ar faktiskt mycket godare! Finns stora typ bara 4-6 i varje tub, dom var helt ok! Sa prova igen!

Postat av: Anne-Marie

Försäkringskassan kan säkert vara distraherande. ;) Har faktiskt aldrig köpt de där färdiga degpaketen. Hur var kanelbullsbruschettan?

2011-02-05 @ 06:34:28
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: M I K A E L A

HAHA, det finns många konstiga saker i USA!

2011-02-05 @ 09:41:54
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Ha, ha USA är verkligen landet där allt är möjligt. ;) Men jag tror att jag håller mig till vanliga kanelbullar ett tag till. ;) Och de är lätta att bränna vid de med. Varför ska man alltid göra flera saker samtidigt istället för att fokusera på en sak? Hade jag lyckats med det hade nog flera plåtar kunnat rädas här med. ;)



Kram Lotta

2011-02-05 @ 18:52:07
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Marie

Linda; Det värsta (eller konstigaste) var att de smakade salt. Ska nog testa en annan variant. Vad äter de för bakverk i Grekland?



Desiree; Jag brukar baka själv, men tycker det är svårt att få dem att jäsa ordentligt härborta (har provat både färsk och torrjäst) kanske är ugnen som är dålig. Jag är inte heller så förtjust i frostingen..har du provat "self rising flower"? det kanske vore nåt



Liz; Ska definitivt prova Philsbury då, det där med bullar på 15 min känns lockande, särskilt nu när jag börjar jobba heltid. För fika måste man ha ;)



Anne-Marie; haha, blanketter över huvudtaget, ogillas.. Bruschetta på kanelbullar är faktiskt ganska gott ändå!



Mikaela; Hej, kul att du tittar in! USA har MYCKET som är konstigt, en hel del smarta lösningar också faktiskt. Fast än så länge gillar jag traditionella bullar bäst..Nu ska jag kika på din blogg!



Lotta; Ja, vad kommer det där ifrån? Måste öva lite mer på mindfullness och att göra EN sak i taget. Jag gjorde chokladbollar till K i Gbg när vi precis flyttat ihop. Med salt istället för socker. Han är van kan man säga..;) Kram

2011-02-06 @ 01:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin