Friday Im in Love

Hej på er!

Svenskalektionen i tisdags gick finemang, tack för alla TIPS! Svenska A hängde på och tillsammans hjälpte vi fyra seniorer att rulla på Rrren och innebörden av Å, Ä och Ö. Seniorerna hade antingen svenska fruar eller föräldrar och en av damerna hade med sig en sten med svensk text på som hon bad mig att tyda. En sten som hennes svenska pappa målat innan han gick bort. Förhoppningsvis tyckte det att vi gjorde bra ifrån oss som lärare så vi för komma tillbaks igen. Det där med att undervisa verkar ju vara rätt kul, tidigare har jag mest gett jobbrelaterade föreläsningar och det är ju inte alls samma sak som att lära ut språk!

Den här veckan har jag lärt mig massor med nytt på jobbet. Jag kommer att åka på endel jobbmässor i rekryteringssammanhang, ska bli superkul! Jag skulle så gärna vilja berätta mer om organisationen jag jobbar för, men jag vill inte att jobbet och bloggen ska kopplas till varandra. Jag kommer helt klart få tillfälle att lära mig mer om the Natives i och med det här jobbet, så mycket kan jag säga. 

 Om en stund (när K har steppat klart på the Treadmill nere i sin Mansgrotta) ska vi bylsa på oss och ta ut Kenza, sen blir det middag ute någonstans. Är sugen på en Margaritha. Det är fredag, på måndag är vi lediga för det är Presidents Day. Och jag är kär. Livet är härligt nu

Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Ja det måste vara kul att lära ut svenska! :) En utmaning när man inte är helt van att lära ut språk men jag tror du kommer klara det toppen!

2011-02-19 @ 10:27:55
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Linda: Har du lärt din kille nån svenska? Det är kul med språk, men att lära ut till flera samtidigt kräver mer struktur än vad jag är van vid. Får jobba på det!

2011-02-21 @ 20:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin