Svennedejt och ännu mera svenskt

En svensk tjej som bor i Fairbanks har hittat hit till min blogg och idag träffades vi över en fika IRL. Faktiskt första gången jag träffar någon som jag vet läser bloggen, som inte kände mig sedan innan. Lite som en blinddate, men där ena parten (jag) redan öst ut hela sitt register i skrift i cyberspace. Märklig känsla, men kul! Det var sjukt trevligt och nästan lite overkligt att sitta på ett fik i Fairbanks och prata svenska. A, som doktorerar häruppe, berättade att hon känner två andra svenska tjejer vid Universitetet och att hon själv trivs förträffligt bra här i Alaska.

Efter fikan ringde K från IKEA i Ontario, CA och frågade om han skulle köpa med sig ett stycke Sverige. Heaven, YES. För att toppa den här dagens Sverigekänsla avslutade jag med bakad potatis och egengjord Skagenröra! Mmm Sverige känns mindre långt borta idag!







Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Åh va kul!! Kan ni ha lite svenskträffar snart då med alla svenskar där!! :)

2011-02-03 @ 10:23:28
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad kul :) Hoppas ni får det trevligt.

2011-02-03 @ 10:45:42
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com
Postat av: Linnea i Alabama

oh vad roligt! det känns som om du har flyt nu, med skodor, sista dagen pa trakijobbet och skagenrora! Det gor mig glad!! stor kram

2011-02-03 @ 14:09:27
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Caroline

Så roligt :-)

2011-02-03 @ 14:59:12
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Li

åh så gott!

hoppas du beställde något gott från IKEA =O)

man glömmer lätt att man har allt tillgängligt som man skulle sakna om man inte hade det =O)

Kul att träffa ngn som läser sin blogg, och dessutom som är svensk då man är långt borta, det är en trevlig känsla (jag har iofss bara träffat andra svenskar på semester)=O)

2011-02-03 @ 18:43:08
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Tänk att så många svenskar bor i närheten av dig. Kul! Visst är det litet overkligt att prata svenska så som du gjorde. Skagenröra låter gott. Har ni goda räkor där du bor?

2011-02-04 @ 03:55:36
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Åh. vilken härlig svensk-dag du hade Marie! :) Vad roligt med en svensk fika med en bloggläsare och med ens känns ju världen ganska liten, eller hur? :)



Kram på dig

2011-02-05 @ 18:54:36
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Marie

Linda; Jag hoppas ju såklart på det, vore otroligt kul! Tycker det är svårt att "komma nära" amerikanerna, har mest bekanta, ingen vän än. Tråkigt. Har du några greker som du kallar nära vänner?



Madeleine; A var jättetrevlig, hoppas såklart träffa amerikanska vänner också, än så länge har jag bara bekanta..svårt att lära känna dem! Några tips?



Linnéa; Finns det några svenskar där du bor? Hur långt är det till Eleonor? Tycker det är skitsvårt att lära känna amerikanerna, vet aldrig om jag råkar säga saker som förolämpar dem och tycker det är svårt att skämta, de tar allt så bokstavligt! Några tips?



Caroline; Å snart får vi träffa dig med, LÄNGTAR!



Li; Det blev mkt gott från IKEA ;) Det var lite läskigt att träffa A, men jättekul!



Anne-Marie; Räkorna jag köpte kallas "schrimpmeat" här, alltså såna små som finns i Sverige, inte de stora som amerikanerna äter. Blev ganska gott, men måste leta på ett recept på svensk "lag". Förstår inte det där med räkor och söt sås som de äter här..



Lotta; Världen krympte nåt otroligt, tänk hur ett möte kan förändra så mycket! Kram

2011-02-06 @ 01:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin