Skruttplutts 60 frågor

Linnéa utmanar och självklart är jag på. 



60 frågor

1. Hur gammal är du om fem år

Ausch, över trettio..hela 34 faktiskt. Det är ju förskräckligt..


2. Vem var den sista du träffade?

 K som flög till Anchorage vid sex imorse för att jobba.


3. Hur lång är du?

Får frågan minst en gång per dag I kassan. Ofta följt av “your mother must have fed you well” eller “do you play volleyball?”. Jag är 180 cm och har ingen kontroll på bollar whatsoever


4. Vilken var den senaste film du sett?

Ha ha, nördigt värre, en dokumentärfilm om hundar. Men jag har ju en ursäkt..


5. Vem ringde du senast?

K. Jag ringer ju mest K. 2011 ska det bli ändring på det.


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?

“Can we watch Ghost sometimes?” Its on tv here and Whoopi is hilarious. Im off in two hours, can´t wait” Till K.


7. Vad är dagens planer?

Åka till hundparken, äta middag och jobba kvällspass på Freddies.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Det blir nog mest sms. Eller FB. Eller skype. Jisses, måste ringa mer!


9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?

Väldigt gifta. Bor I samma hus som jag var bebis i.


10. När såg du senast din mamma

I förrgår på Skype. In real life den 8e februari 2010 på Arlanda, jag grät och hon grät. Usch, längtar till sommaren, då ska vi kramas!


11. Vilken ögonfärg har du?
Blå..med lite grått i


12. När vaknade du idag?

Klockan 5.30. Fast jag snoozade till typ 9. Det är kolmörkt här till ungefär 10.30. VÄLDIGT svårt att gå upp om man inte ska iväg någonstans.


13. Har du någon gång hittat en katt?

Vi hittade två katter I ett flygplansförråd. Det är en tant här I Alaska som tar hand om hemlösa katter och förvarar dem där. Vi blev helt kära I två kattsystrar, Sam o Belle. Sam är I himlen tyvärr, Belle lever loppan och dricker vatten ur julgransfoten.


14. Vilken är din favoritplats?

Här vill jag gärna skriva “varsomhelst tillsammans med dom jag älskar”. Så jag gör väl det


15. Vilken plats föredrar du minst?

Vi hyrde en lägenhet I Tynnered ettag. Varken tidpunkten, lägenheten eller Tynnered var särskilt trevligt just då. Men det kan ju ha ändrats.


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Haha, om jag fått frågan när jag var 19 hade jag ju aldrig sagt “I Alaska, I ett timmerhus, med mössa på” Jag är sämst på att spå framtiden. Raka motsatsen till här vore väl “på maldiverna, I solen, I bastkjol”


17. Vad skrämde dig som barn?

Jag var en riktigt fegis som aldrig var den som hoppade från hustak och bröt nyckelbenen. Jag var rädd för ormar, höga höjder och främmande gubbar med skägg.


18. Vem fick dig att skratta senast?

K. Ibland behöver han inte ens öppna munnen.


19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Haha, ja. Just nu är det mest Slacker som gäller. Och bilradion.


20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? I Alaska? Skämtar du? Kläder och fyra täcken, en man, en hund och en katt.


22. Hur många kuddar har du i sängen? Två som är mina.


23. Hur många landskap har du bott i? Västmanland, Småland, Västra Götaland, tre.


24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja. Förhoppningsvis för sista gången…


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Egentligen barfota I solen. Just nu raggsockor och hikingskor.


26. Är du social?

Egentligen är jag ju jättesocial, men härborta har det varit torka på den fronten. Helt nya sociala koder I Alaska jämfört med Sverige. Just nu är jag väldigt nätsocial…


27. Vilken är din favoritglass

Det finns lokalt tillverkad glass hör med namn som “Bear claw” och “Moose tarts”. Riktigt jäkla gott, nästan bättre än Ben n Jerry´s.


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Tråkigt, men jag skulle betala av bilen och huset. Jisses vad vuxet det låter!


29. Tycker du om kinamat?

Inte gott. Friterat. Usch.


30. Tycker du om kaffe?

Kaffe och fika är för mig ungefär lika viktigt som religion är för en genomsnittsamerikan.


31. Vad dricker du till frukost? Te, kaffe eller juice, ibland alla tre men då är det myssöndag.


32. Sover du på någon särskild sida? Latsidan? Men det ändrar jag ju på när jag har ett 8-5 jobb..


33. Kan du spela poker? Nej. Häruppe är det fräsigt att spela ett kortspel som heter Crowns. Fast jag vinner aldrig..


34. Tycker du om att mysa? Ja men självklart

 
35. Är du en beroendemänniska? Periodberoende. Just nu är jag beroende av kaffe, datorn och äpplen.

 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Nej, inte vad jag vet.


37. Vill du ha barn?

Ja! Operation övertalning pågår. Om allt går vägen kommer det en liten parvel om typ fem år..

 
38. Kan du några andra språk än svenska?

Jag vill säga att jag är ganska bra på engelska, men jag har fortfarande svårt med humor! Jag har vart grym på både tyska och spanska men en förutsättning där är att jag har språket omkring mig. Norskar och danskar förstår jag ju. Jag gillar språk och älskar att resa, ska verkligen plocka fram spanskan och tyskan snart, men just nu fokuserar jag på att förstå locals I Alaska.


39. Har du någonsin åkt ambulans? Haha, ja men bara som moraliskt stöd. Hade att göra med en alldeles för starkt blandad drink I ett somrigt Sthlm.  

 
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!! Och svenska insjöar!


41. Vad spenderar du helst pengar på? Mina fickpengar från Freddies har hittills mest gått åt till julklappar. Jag köper gärna presenter. Till andra och mig själv.


42. Äger du dyra smycken? Inte särskilt många. De jag har vårdar jag ömt.


43. Har du någon gång testat att röka? Ja, flera gånger. Verkligen dumt. Nu har jag inte testat på över ett år. Väldigt smart!


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Haha..en bit äpple


45. Vem är den roligaste människan du känner? Mina vänner A och B I Sverige är väldigt roliga. Ibland är de roliga utan att de själva vet om det! Mamma är också väldigt rolig utan att veta om det!


46. Välj ett ärr på din kropp? Jag var ju en fegis som barn så jag har inte så många. Näe, jag kan inte komma på ett ända faktiskt. Men jag har ett gäng beautyfläckar, ett stort I pannan som är resultatet av solande med olja. Tänk på det, skippa oljan!


47. Vad har du för ringsignal? Oh, en hemsk en. Ska byta när jag skaffar en fräsig mobil. Om jag skaffar en fräsig mobil.

 
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Mamma och pappa har ett helt förråd. Stackars. Ska sortera när jag kommer hem, jag lovar.


49. Flirtar du mycket? Vissa kanske tror det, men det står I min arbetsbeskrivning att jag måste le I kassan. Så då gör jag ju det.


50. Vart togs din profilbild för din blogg? I Orlando, Florida.


51. Kan du byta olja på bilen? Absolut. Fast jag ser hellre att andra gör det åt mig. Man blir ju så smutisg annars.


53. Vilken var den senaste bok du läste? Sunday list of dreams. Väldigt mycket chiclit. Vravar det med filosofiböcker


54. Läser du dagstidningen?
Nope.


55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Yes, flera stycken, Times, Elle, Glamour, Forbes, och flera resetidningar. Men jag tittar mest på bilderna.


56. Dansar du i bilen?

Ja, dansar, sjunger, dricker kaffe äter och pratar I telefon. Helt livsfarlig är jag!


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?

102,5. I Alaska alltså. De spelar rockigt där.


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Inköpsslistan som jag glömde hemma när K och jag skulle veckohandla I söndags. (ett av våra nyårslöften)


59. När var du i kyrkan senast?

Jag var på bibelskola med Ks mormor I mars. Igår var det en man I kassan som tyckte jag skulle gå lite oftare. Fast vi tyckte inte lika han och jag.


60. Vilka personer utmanar du? Absolut alla som läser min blogg! Jag vill veta vilka ni är! Ni som inte har bloggar kan väl maila mig på [email protected]


Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Kul!! :) Har läst den både hos dig och Linnea nu så jag får väl också ta och göra den!!



Hehe jag är också lång (1.83) och får samma fråga varje gång jag träffar nytt folk "spelar du basket?" jag är livrädd för bollar och skriker och en boll kommer flygande mot mig! ;) Ne gympa var inte mitt favvo ämne i skolan...!

2011-01-05 @ 11:08:53
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: malin clapper

Vad roligt! Här börjar det knåpas!

2011-01-06 @ 09:40:23
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com
Postat av: Caroline

Va roligt :-)

2011-01-06 @ 12:17:41
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Linnea i Alabama

Haha, vad rolig läsning!



Nej jag har inget nytt jobb och det känns helt ärligt väldigt jobbigt. Inte för att ajg sökt fler jobb men bara det att gå dit och verkligen vantrivas är inte roligt. Ont i magen får man. Min nya strategi är att nerworka till tusen, ALLA ska få höra att jag söker nytt jobb.



Kulturkrockarna är många och ibland känner jag att jag inte kan skriva om dem för det ger fel intryck av usa, haha.



Kram Marie!

2011-01-06 @ 22:38:49
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Min plats i solen

Härligt att få läsa en massa spännande saker om dig och "lära känna" dig ytterligare. :)



Tack för utmaningen, jag får börja fundera. ;)



Kram Lotta

2011-01-07 @ 22:05:53
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Marie

Linda; Lång och ståtlig! Nu ska jag läsa dina svar!



Malin; Härligt, ska kolla in dina svar!



Carro; Du är väl på?



Linnéa; Såg att du skulle iväg på intervju, jag hoppas det är ett schysst jobb! Håller med om kulturkrockarna, det är lätt att låta pessimistisk, men egentligen vill man ju bara ventilera allt som är annorlunda!



Lotta; Ja, gör det! Det är så roligt att lära känna personen bakom bloggen!

2011-01-13 @ 03:39:00
Postat av: Carol

Hej Marie!

Mitt namn ar Caroline (Carol) Lundmark. Jag horde av Ann Olsson att du och din man finns har i stan, och Peter (min man) och jag fick dessutom varsin delikat kanelgiffel som din man hade tagit med fran Seattle - fantastiskt gott!! Det ar inte mycket som slar svenska kanelbullar. Jag har provat att baka egna har, men de blir inte lika goda som hemma, det ar nagot med mjolet som inte stammer tror jag. Hursomhelst sa ar det snart Fettisdag - och da blir det semlor - vi kanske kan ses da?

Ha det sa gott!

Carol

2011-02-14 @ 20:50:38
URL: http://vartarialaska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin