Summit Trail

I helgen var det Memorial Day, dagen då Amerikanerna minns alla som ställt upp och dött i krig. Vi hade måndagen ledigt så då passade vi på att ha lite skoj! K, jag, Ann och Ks vän Eric tog en tripp till ett ställe norr om Fairbanks och vandrade uppför en Summit Trail. Vår dagstur tog ungefär sju timmar och tog oss cirka 14 Miles upp längs en bergskam. Det var riktigt svettigt och när vi gått i några timmar blev vi glatt överaskade av snön som låg kvar däruppe.



Just nu är det stor risk för skogsbrand här runt ikring Fairbanks, i övriga Alaska med för den delen. Vi passerade en plats där det såg ut som att branden härjat ganska nyligen, det luktade fortfarande bränt i luften. Här i USA låter man skogsbränder brinna ut av sig själva (om det inte brinner alldeles för nära bebyggelse) vilket gör att de kan växa sig väldigt stora.



Både Ann och K är ena riktiga klätterapor. Våghalsiga skulle man också kunna kalla dem. Här har ni K när han hoppar över "Helvetesgapet".



Det var vår helg det, riktigt skönt med en extra dag ledigt!

VAD HAR NI HITTAT PÅ?

Kommentarer
Postat av: Swedish Army Wife

Men jösses, er hikingtur var verkligen hardcore! Vad härligt det låter, nu längtar jag efter vår nästa tur (som inte på långa vägar brukar vara så ansträngande som er verkar ha varit).

Jag ser ingen army camel back på din karl, det är annars smidigt att låta dem bära vattnet ;)

2011-06-03 @ 16:38:21
URL: http://www.swedisharmywife.com
Postat av: Eleonor

Gud vad härligt med snöööööööö... Jag håller på att smälta av värmen här! Hur varmt blir det på sommaren i Alaska?



Ja, rabarber paj ska jag baka. Gud så gott. Sen har jag marsansås som jag tog med från Sverige! Mums!

2011-06-04 @ 16:22:08
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gha! Jag hade aldrig vågat hoppa så!!!



Bränderna här blir rätt stora, men försöker släckas snabbt (svårt) då det är massor med städer runt omkring bergen där de brukar uppstå. Ush.

2011-06-05 @ 08:19:14
URL: http://adventuresofcyrillus.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Gud,det där hoppet ser alldeles livsfarligt ut :)

2011-06-19 @ 22:06:48
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin