Granit Tors Trail

Granit Tors Trail är en 16 miles lång runda upp till ett gäng toppiga stenar av granit. Leden ligger ungefär en timme in på Chena Hot Springs Road utanför Fairbanks. Igår tog K och jag en halvdagstur och gick halva leden. Det var rätt lerigt så det gällde att sicksacka sig fram. Isen på älven som rinner längs leden är borta så vi såg massor med folk som campade från sina husbilar och även en hel del kanoter. Funderade lite snabbt på att gå en kajakkurs men blev avskräckt när jag kände på vattnet, ISKALLT. Tänk er att köra eskimåvänding i nästan nollgradigt vatten, BRR. Både myggor och fjärilar har tittat fram så nästa tur gäller det att få med myggsprayen. Så länge man rör på sig håller de sig borta, men när vi satte oss ned för att fika flockade de sig snabbt i våra svettiga nackar. Efter 5 miles fick jag skavsår på hälarna och kände att det var dags att vända tillbaka. Bra skor är SUPERVIKTIGT när man vandrar, något som är minst lika viktigt är bra STRUMPOR och just idag råkade alla mina bästa ligga i tvätten. Man lär sig nåt, hela tiden...



Kenza jagade efter fjärilar




Bakom bron här var det ett par som campade. När K vände sig om satt det en tant och kissade helt fritt fram. Precis som i Sverige med andra ord.




På vägen tillbaka stannade vi på Two Rivers Lodge. Öl är som godast när man är svettig med skavsår. Syns lite dåligt men mannen i bakgrunden här håller i en jätteBULLET som han funderar över att köpa. Helt normalt här, att ta med sig gevär och kulor in i baren och sälja. Precis när vi fick vår mat klev en LENNART JÄHKEL kopia in genom dörren men varken jag eller K vågade fråga om vi fick ta kort på honom. :)


Kommentarer
Postat av: Linnea i Alabama

Hahahah jag älskar mannen med kulan! När jag kom till usa första gången och gick ut för att äta lunch så satte jag mig ner och kände att det stack till i rumpan. Jag hade satt mig på en patron! Alla mina fördomar om södern besannades! Vilken fin helg ni verka haft.

2011-05-16 @ 14:27:47
URL: http://http:/linneaiusa.com
Postat av: Swedish Army Wife

Vad vackert där är, Alaska är en av platserna jag och G ska semestra på nån gång. Under sommartid då förstås ;)

2011-05-16 @ 16:44:53
URL: http://www.swedisharmywife.com.com
Postat av: Min plats i solen

Hej vännen!



Jag slås alltid av hur otroligt vackert det är hos er i Alaska och du har verkligen fått mig att vilja åka dit en dag. Fantastisk natur! :) Det låter som ni har haft en väldigt trevlig helg till fots. :)



Kram till dig från mig

2011-05-16 @ 21:57:54
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Hej vännen!



Jag slås alltid av hur otroligt vackert det är hos er i Alaska och du har verkligen fått mig att vilja åka dit en dag. Fantastisk natur! :) Det låter som ni har haft en väldigt trevlig helg till fots. :)



Kram till dig från mig

2011-05-16 @ 21:58:38
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: linda

Det där med strumpor är viktigt! Jag ska snart gå 80 mil (jepp, jag börjar stort) och har funderat mycket på vilka strumpor jag ska ha. Tydligen är bomull helt förbjudet då det, enligt min klasskompis, skapar skavsår. Har du några tips Marie?? :)

2011-05-22 @ 18:17:04
URL: http://elcamino2011.blog.com
Postat av: linda

Tack för ditt supersnabba svar! :) men tror du inte att ull blir för varmt? Det är tydligen typ 30-35 grader där i juni.. and getting hotter by the day.. :S

2011-05-22 @ 20:19:17
URL: http://elcamino2011.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin