I would walk 500 miles

YES äntligen lördag! Medans ni sitter och hejar framför Melodifestivalen tror jag att jag sticker ut i solen på HIKE. Termometern visar 19 grader celsius (i solen) så idag tar Alaskianerna garanterat på sig flipflops och korta shorts. 

Imorse tittade K och jag på Worldwalks, en site med världens vackraste vandringsrutter. Vi funderar på en minisemester under vårt Sverigebesök. Jag har fått blodad tand efter att ha bott här i Alaska dit det kommer massor med äventyrslystna hikare. Jag vill se Dolomiterna, Rumäniens slott, Irlands gröna kullar och Pilgrimsleden i södra Frankrike. Så lite semester, så mycket att se!! Just nu vore mitt drömjobb att få betalt för att åka omkring och testa olika hiker. Hur slår man sig in på den banan? Tänk er vad underbart; Vandra en hel dag, komma fram till en pittoresk by i Italienska Alperna, äta en ljuvlig middag på lokala råvaror, dricka vin från trakten och lyssna till historier från människor du mött på vägen. Och så skriva lite och fakturera för kalaset...:)

Vilka är de vackraste platserna ni besökt? 

Kommentarer
Postat av: Maria Widén

Jag måste nog säga New Zeeland...Det finns otroligt vackra sjöar där! ( En massa annat också givetvis.)

2011-05-15 @ 19:11:53
URL: http://www.onegreenhappybean.blogspot.com
Postat av: Li

var söker man det jobbet? ;O)

låter underbart!!! =O)

vackraste platserna hm alla platser har varit vackra på sina sätt så jag tror inte jag kan välja ngn speciell =O)

2011-05-15 @ 19:22:49
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin