Vårtecken

Har ni tänkt på vad härligt det är att vara svensk under påsken? Vi är ju lediga nästan en hel vecka och kan ligga å lata oss (så länge vi inte blir den som kommer upp sist ur sängen och blir långlaten :) Här i USA är man inte ledig under påsken. Jag tror att det beror på att det är en religiös högtid och det finns ju så många olika sådana här. Om man skulle va ledig från jobbet varje gång det var sabbath, kinesiskt nyår eller rammadan så blir det ju inte många dagar kvar!

Trots att jag befinner mig långt upp i norr i Alaska har våren börjat titta fram här med. Dagens vårtecken hittade jag inpå husknuten; Videkissar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin