Julmys

Julafton och Juldag har passerat och det kändes verkligen som jul trots att det inte var hemma i Sverige där jag firat alla mina tidigare jular. Vi firade på juldagen som man gör här i USA. På julafton skypade vi med familjen i Sverige och gick på en lång promenad på älven. Efter att förjäves ha försökt hitta hela Kalle Ankas Jul på Internet tittade jag på små klipp av Tomtens verkstad, Askungen och Ferdinand på Youtube. Till middag åt vi ost, kex, skinka, rökt lax och sill, mycket av det som brukar finnas på julbordet hemma i Sverige. Det kändes lite konstigt att gå och lägga sig på julaftonskvällen UTAN att öppna ett enda paket och varken jag eller K somnade innan tre. På juldagsmorgonen kände jag det där pirret i magen som alltid kommit på julafton ända sedan jag var liten. K och jag bytte julstrumpor, i min låg b la. en påse märkt "Belgisk våffelmix" och K överaskade med ett våffeljärn som han gömt i garderoben. Himla goda blev de och jag drömde mig tillbaka till ett julpyntat Bryssel som vi besökte över en weekend första året vi datade. Belgiska våfflor till frukost blir garanterat en ny jultradition hos oss, himmel vad gott det är.

Efter frukosten fick vi bråttom att öppna resten av paketen innan det var dags att åka till mormor G och Marty på julmiddag. Av K fick jag en weekendresa till Anchorage som han fyndigt hade slagit in i tre paket. Vi åker i januari, ska bli superhärligt med lite stadskänsla! Mamma, pappa, moster, Ks syster och mamma hade också skickat paket och vi kände oss minst sagt bortskämda. Tack snälla för alla julklappar, ni är underbara! Hos mormor G blev vi bjudna på en underbar middag med glaserad skinka, bakad potatis, sötpotatis, fruktsallad och bröd. Martys dotter hade gjort egen fudge och vi sitter fortfarande och mumsar på den...GOTT!

Hur var eran jul? Hoppas ni haft det underbart!





 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj den där våfflan såg inte helt fel ut:-) Har ni inte fått mitt och Lindas paket? kram

2010-12-27 @ 10:26:14
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ser smarrigt ut :)

Vi har haft en bra jul, synd bara att dagarna passerar så fort.

Kul upplevelse för Ken att fira sin första jul i Sverige.

God fortsättning.

2010-12-27 @ 11:47:46
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

God fortsättning! :) Vilken mysig jul ni har haft och de där belgiska våfflorna ser helt ljuvliga ut. Blir såå sugen. Några våfflor har jag inte utan får nog nöja mig med ytterligare någon knäck. ;)



Sköt om dig fina du och njut av de sista fina dagarna av året och hoppas att ni får ett fantastiskt 2011. :)



Kram Lotta

2010-12-28 @ 21:16:20
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Eleonor

Tack så mycket =) Det är härligt att äntligen få vara gift med mannen man älskar!!!

2010-12-29 @ 16:04:19
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Nej det är ju inte många som har vägarna förbi Alaska precis.. =) och som du säger, tur att bloggvärlden finns.

Jag har en fråga- vilken tidszon är ni i?

2010-12-29 @ 22:18:07
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Marie

Caroline; har fått en avi idag, det kanske är paket från er? Ska hämta i eftermiddag!



Madeleine; God fortsättning! Hoppas ni får möjligheten att se Ryssland tillsammans!



Lotta; God fortsättning! Ja nu är det dags att börja planera inför 2011! Vad har du för mål? Ska fundera över mina! Kram



Eleonor; Ni är så söta tillsammans! Alaska ligger 10 timmar efter Sverige (som jag utgår ifrån, fortfarande)

2010-12-29 @ 22:42:46
Postat av: MAISY BORG

Hej Marie!



Tack för alla fina presenter vi fick i jul, och godiset! Ja det var en fin julgran du har.........hm

som du vet så brukar våra granar se ut lite hur som helst, men även vi har en snygg en i år. Julen tillsammans med syrrans familj var helt underbar och det var kul att kunna skypa till dig och K. Vilka fina vofflor du har gjort, det såg gott ut. Ha det fortsatt bra i Alaska, vill passa på att önska dig och K ett riktigt gott nytt år. Kram/moster

2010-12-30 @ 16:44:09
Postat av: Li

Vad roligt med en egen ny tradition och våfflan såg väldigt mumsig ut!

FANTASTISKT FINA julstrumpor!

Låter iaf som du hade en fin juldag/afton =O)

och kan inte förstå att du tittade på ferdinand på youtube-den gillar jag nämligen minst av allt i kalles jul ;O)

2010-12-30 @ 21:48:33
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Marie

Maisy: Granen tindrar nog lite extra när man valt den och klätt den själv..:) Ni har alltid haft fantastiskt snygga granar OCH julbock! Det kändes lite konstigt att inte vara hemma hos er under julen som vanligt, men otroligt kul att vi kunde titta in ändå via skype! Kram



Li: Våfflor kan jag rekommendera! Ferdinand var min mormors favvo, sen blev det min mammas och..jag tycker ju att han är lite gullig. Men Askungsmössen är nog mina absoluta favoriter. Vilka är dina? Kram

2011-01-02 @ 22:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin