Min Pärla




Jag har köpt bil!! :thumbup: Eller, Vi har köpt bil, jag står ju inte som ägare eftersom jag inte har något personnummer här ännu. Min Pärla är en vacker grå Ford Focus 2007. Hon har bara körts 4000 mil innan och har en härlig motorvärmare installerad. Pärlan köptes med sommardäck (dagens "täppa till" för mamma Anita)

Mamma har ju alltid rätt vilket jag bittert fick erfara dagen efter när jag inte kom upp för backen. Bilen slirade och tillslut hade den placerat sig på tvärsan mitt i backen. Detta gjorde att Kendrick inte kom ut med sin bil, vilket gjorde honom lite svettig eftersom han hade flera viktiga möten under dagen. Lyckligtvis kom bärgningsbilen "bara" två timmar senare och jag kunde åka o köpa däck och Kendrick kom i tid till sitt första möte. Hittade finfina vinterdäck och nu går bilen alldeles förträffligt. För att gardera mig har jag dock spättat bort den packade isen i backen; en syssla som jag rekommenderar för den som är intresserad av extrem styrketräning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin