Just nu går det såhär

Sawadee Kaa,

Nej vi är inte i Thailand, fortfarande i Alaska. Idag har det varit strålande vackert hela dagen häruppe och det har varit svårt att hitta motivation att sätta sig inomhus framför datorn och söka jobb. På förmiddagen hade jag och Kenza en date med mormor G och vi promenerade i solskenet i flera timmar. Sen träffade jag K och käkade lunch på Taco Bell, hans absoluta favorit när det kommer till Fastfood. Om ni är i USA och har en tight budget är det definitivt värt flera besök, man får tre tacos för 4 dollar och smaken är det inget fel på, däremot lämnar säkert näringsinnehållet lite att önska om man inte kör frescostyle. Efter lunch gick vi till hundparken för att leta hundkompisar till Kenza och ragga människokompisar till mig. Kenza verkar tyvärr ha lite svårt för andra hundar, antingen gömmer hon sig mellan mina ben eller så är hon kaxig och skäller och har sig. Det kan vara så att hon tror att hon är människa och inte hund, hon hälsar glatt på alla människor men fnyser åt hundarna. Jaja, jag ger mig inte, vi går dit imorrn igen!

På jobbfronten går det lite segt. Häromdagen satt jag och fyllde i en jättelång ansökan på Walmarts sida och gjorde även ett test på typ 17 sidor. När testet var klart kom det upp ett meddelande att jag hade FAIL!!Inga förklaringar eller resultat, bara det ordet.  

Nu tänker ni förmodligen följande, särskilt om ni har besökt Walmart någongång. 1. Varför söker hon jobb på Walmart? 2. Hon måste ju vara en riktig jubelidiot som inte klarar ett enkelt butikspersonalstest, den här människan har inte en enda häst i stallet..

Svar
1. Jag har ingen aning om vad min långa utbildning från Europa är värd härborta i landet i väst,  därför söker jag både högt och lågt och brett för att öka mina chanser. Jag är även såpass svältfödd på sociala kontakter just nu att ett butiksjobb faktiskt låter lite lockande. Man får ju hälsa på kunder och...ja

2. Ja här är ju mitt svar att det var fel, antingen på min dator eller på testet. För det kan ju omöjligt vara så att det är fel på mig. Eventuellt att det är Walmart det är fel på..får ta och kontakta chefen. eller deras IT snubbe. eller en pskykolog kanske..


Jaja, imorrn förtsätter den spännande storyn om den galna svenskan som lämnade allt för kärleken och flyttade till Alaska.. Puss på er




Som balsam för själen..eller som frosting på cupcaken..









Kommentarer
Postat av: sara ♥

Lycka till med jobbsöket, håller tummarna för dig!

2010-10-21 @ 11:11:37
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Oh vad jag känner igen mig! Sökt jobb hela dagen på Wells fargo, Regions, bank of America.. paniiiiik!

2010-10-21 @ 20:45:24
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Marie

Sara; tack snälla!



Linnéa; Vilka typer av jobb söker du? Hur är marknaden i Alabama? Lycka till, vi grejar det här med jobb, piece of cake!

2010-10-22 @ 07:16:25
Postat av: Linnéa

Haha, klart vi kirrar det!



Alabamas arbetslös het ökar varje månad så det går åt fel håll tyvärr.. men det kommer att lösa sig! Jag ha en ekonomi och marknadsförings utbildninga i bagaget och har arbetat inom mest inom bank och internationell business. Så jag letar efter det primärt.. Vad är dina specialiteér?

2010-10-22 @ 14:29:51
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Marie

Linnéa; jag har en MSc i Business och har jobbat mest med bokföring och HR. Bokföringen skiljer sig ju lite, men bara jag får in en fot så går det ju snabbt att lära sig! Har du svensk utbildning? Har du fått några svar? Nästa vecka ska jag söka allt som finns!!

2010-10-24 @ 23:28:16
Postat av: Hanna - TX

Hej! Jag har hittat hit fran Linneas blogg. Kul med andra utlandssvenskar i det stora landet i vast. Sjalv bor jag i Texas sen 4.5 ar tillbaka. Jag tror din utbildningen (med viss skillnad beroende pa vad den ar inom for amne) ar lika giltig har som i Sverige. Det var i alla fall min kandidatexamen i sociologi innan jag tog min MBA examen i International Business har i USA. Jag vet exakt hur det ar att inte kunna jobba och sen forsoka komma in pa den amerikanska arbetsmarknaden, roligt att se att du ser det positiva med allt det nya!

Postat av: Hanna - TX

P.S. Efter jag skickat min kommentar sag jag att du skrivit vad du har for examen. Funkar ju finfint har! Nu har du ju varit pa intervju o allt. Lycka till i fortsattningen med!

Postat av: Marie

Hanna: Hej och välkommen hit! Ja det ska bli intressant att se vad det blir för jobb, tror det är viktigt att vara ödmjuk och inse att man kanske får jobba sig uppåt. Fast jag har ju såklart annat än Walmart i tankarna..Nu ska jag kika in på din blogg och läsa om dig och Texas. Kram

2010-10-27 @ 06:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin