Jag är i Anchorage

på tjänsteresa! Superkul. Har hyrt en gigantisk Jeep med automat som jag kör omkring i och jag känner mig som en riktig Alaskian. Idag har jag representerat organisationen jag jobbar för under en jobbmässa och imorron och på fredag ska jag marknadsföra under en konferens. Vad har hänt mer? Passade på att göra manikyr hos en vietnames som pratade noll engelska. Underbara heaven, nu fattar jag varför folk går och fixar naglarna hela tiden det är ju som att få massage och terapi samtidigt! Handlat ansiktscreme av Alaskas förmodligen mest kända transa, en fantastiskt vacker kille i högklackade skor. Kvällen avslutade jag på en italiensk restaurang med mig själv som sällskap och en mäkta trevlig kypare som förklarade innebörden av gamla och nya viner. Kyparen berättade en rolig historia om en vinresa i Turkiet som avslutades med att hans fru "painted the floor red". Jag frågade vilken typ av konst hans fru målade varpå han blossande röd förklarade att han använt utrycket för att slippa säga att han fru minsann hade kräklat ordentligt på den där resan. Han ville ju inte gärna prata uppkastningar mitt i maten min. Ju.

Imorrn kommer K till Anchorage för att jobba och då ska han ta med mig till ett ställe som serverar dansk mat. Kenza är hos mormor medans vi är borta och Belle klarar sig fint tills jag kommer hem på fredag. Nu ska jag krypa under täcket i min Sheratonsäng.

Förresten. när jag promenerade hem från restaurangen (fatta känslan av att promenera, i Fairbanks måste man ta bilen överallt!) Iallafall, när jag gick över ett övergångsställe låg det en sedel mitt i gatan som jag plockade upp. En MILJONDOLLARSEDEL. Helt sant! med stämplar och allt. Så nu är jag alltså inte bara snygg. Jag är rik också. Och en aning berusad av ett enda glas Merlot. ja, och av livet förstås.

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Åh, du är underbar Marie! :) Ett underbart inlägg och jag är så glad att du fann din mojo snabbt för jag behöver helt klart min regelbundna dos av Marie-news. :) Tack för att du lyser upp min dag fina Marie! :)



Njut av din tjänsteresa och sköt om dig!



Kram Lotta

2011-04-14 @ 17:43:16
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Va skojsigt med jobbresa:) Saknar dig kusse! Ska bli så mysigt när ni kommer till Sverige om tre månader:) Kram

2011-04-14 @ 22:38:57
Postat av: Caroline

Oj ja försvann visst i mitt inlägg ovan!

2011-04-14 @ 22:39:40
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Marie verkar helt klart vara i sitt rätta element. :) Ditt nya jobb verkar vara något du verkligen trivs med - det märks i dina inlägg (även om det inte varit fullt så många på sista tiden). Kramar!

2011-04-15 @ 04:52:25
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin