Kära Bullen

Kära Dagbok/Bullen/Bloggen

Förlåt att jag inte har hört av mig på ettag. I förrgår hade jag en pissdag, ni vet en sån där dag när allt bara blir negativt (ni som inte vet vad jag pratar om, hur fasiken gör ni?) Iallafall, jag kände mig ensam, otroligt trött på kylan, mörkret och alla amerikaner (förlåt, det finns också ni som är underbara, det var de andra jag tänkte på) Ibland vill man liksom bara ha någon i närheten att kunna ösa ur sig allt på, en Molgan som kan nicka och säga "jag förstår dig". Min kärlek K är ganska bra på det där i vanliga fall, han har bott i Sverige i tre år och fick känna på kulturskillnaden mellan Sverige och USA den vägen så han vet lite hur jag tänker. Men den här veckan är han i soliga Kalifornien på utbildning. Det är då man behöver en Molgan. Eller Molganina. Helst en svensk sådan. Typ i min ålder. Med samma bakgrund och värderingar. Som kan lyssna, hmma och säga "ja men visst är det så Marie, alla andra är dumma i huvudet och du har rätt".

Idag är jag gladare! Igår var min sista dag på Fred Myers och jag firade med Pizza, Riesling och lite sovmorgon. (Humörhöjare 1) Under morgonpromenaden med Kenza fick jag ett samtal om blomleverans (Humörhöjare 2), K hade skickat blommor för att påminna mig om att våren kommer snart. Kenza och jag såg massor med skidåkare under promenaden och fick även närkontakt med en hundspannsförare som skrek "GET OUT OF THE WAY". En av hennes hundar rusade in i Kenza som slog en kullerbytta i snön, såg läskigt ut men hon tyckte det var skoj! (Humörhöjare 3) Efter promenaden var jag så sugen på att själv susa runt i snön att jag åkte och hyrde ett par skidor, "skatestyle" vilket jag aldrig provat innan. Under första provåket ringde EN SVENSKA som befinner sig i Fairbanks som jag ska fika med imorrn.  Humörhöjare 4) Nu sitter jag och gottar mig med en påse chips (Humörhöjare 5) och ett glas Riesling (Humörhöjare 6) och kan inte förstå hur jag kunde vara så arg och vrång för bara några dagar sen. Det var väl den där vågen som dom pratar om i Mars och Venus boken. Nu är det lugnt vatten igen



Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Efter regn kommer sol! ;)



Åh va sött att han skickade blommor! Riktigt fina vår färgade blommor! Kunde han inte ta med dig till soliga och varma Kalifornien?! ;)

2011-02-02 @ 09:49:11
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Swedish Army Wife

Man FÅR ha såna dagar med, man måste få sura ihop och vara vres ett tag för att få ur sig det, sen kan man andas lite lättare efteråt. Jag tycker det går snabbare över om man tillåter sig att tycka synd om sig själv ett tag istället för att låtsas vara glad jämt :)

Kram

2011-02-02 @ 11:36:34
URL: http://www.swedisharmywife.com
Postat av: Li

Vilken fantastiskt underbar överraskning med blommor!

Skönt att du haft din sista dag, även om jag kommer sakna dina inlägg om knasiga saker som hände under din arbetsdag =O)

Jag vet hur det känns med de där dagarna, men jag vet inte hur jag kan tipsa eller hur man kan ta sig ur dem...det gäller nog att bara ta sig igenom dem?

skönt att så många fina humörhöjdare kom efter iaf =O)

2011-02-02 @ 15:15:02
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: malin clapper

Vad gulligt att skicka blommor och påminna om våren!



Jag hade en lite liknande diskussion igår, att även om det finns en massa härliga vänner här uppe i Stockholm så finns ingen "sån" vän, ingen som man kan umgås med en hel dag utan att göra nånting, att bara ligga i varsit hörn av soffan och förstå varandra utan att behöva prata. DET hade varit skönt!

Jag kanske ska prova på några av dina humörhöjare :D

2011-02-02 @ 21:17:39
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

De där dagarna är inte roliga men de behövs ju de med på något konstigt sätt och dessutom har de en tendens att göra d kommande dagarna extra trevliga på något vis och det stämmer ju verkligen i ditt fall. :)



Åh, nu är jag helt övertygad om att du har USA's bästa man (för Sveriges bästa har jag ju själv ;)). Vilken man som skickar blommor till dig för att pigga upp dig och påminna om våren. LOVE!!!



Ta hand om dig vännen!



KRAM

2011-02-05 @ 18:59:29
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Marie

Linda; Att följa med dit hade ju vart toppen, men det var en jobbresa...Kalifornien är definitivt med på min lista över platser att besöka, kanske en roadtrip nästa sommar!? Blommor borde man både ge och få oftare!



Swedish Army Wife; Ja, jag är inte särskilt bra på att låtsas..det är nog som du säger, få ut det ur systemet och så är det lättare att vara glad sen!



Li; Tro mig, det kommer fler inlägg om knasiga människor, finns gott om här..



Malin; Precis en sån vän man vill ha, det räcker tom med EN. Av nån anledning är det svårt att gå från bekant till vän. Tur att det finns bloggar, de är bra humörhöjare också!



Lotta; Du har så rätt! Blommor är vackert, längtar till våren då liljorna (förhoppningsvis) blommar i trädgården! Kram

2011-02-06 @ 01:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin