Glad midsommar

Hej Härliga! Är ni uppe tidigt och dricker champagne innan midsommarstången ska resas eller ligger ni och långlatar? För ni har väl ledigt idag? Här är det kväll och jag sitter med en kall öl och väntar på min potatis. Företags picnic imorrn, svenskan tar med SCHWEDISH potatissallad. Appropå jobbet var det första gången jag blev riktigt förbannad på någon idag. Det kan jag ju inte skriva om här men jag skulle lätt vilja ta en rond i en boxningsring. Ja, ni vet känslan.

Imorrn kväll ska vi hem till Anna på Midsommarfest! Det är sjukt vad det poppar fram svenskar en efter en i den här stan! Hemma brukar jag fira midsommar i Stora Knutstena i Sörmland. Det har jag gjort sen jag var liten parvel och där dansade jag runt min första stång, åt min första pinnglass, och blev förälskad (på avstånd) för första gången. Vad har ni för midsommarminnen?

Om en vecka och tre dagar sitter vi på ett plan till Sverige. Vad ska man ta med sig? Sommarklänningar? Jag inbillar mig ju såklart att det ska vara strålande sol hela våran vistelse så att jag äntligen kan få lite snygg solbränna. Sol eller regn, det ska bli underbart att komma hem!




Hade min sista svenskalektion för terminen nu i veckan, nu tar jag sommaruppehåll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin