Små grodor i Alaska

Vilken härlig midsommarfest vi fick till här uppe, trots tusentals mil från Sverige! Tror t.o.m. att amerikanerna gillade det, även om de rynkade på näsan åt den fantastiska inlagda sillen som Anna gjort alldeles själv.



Stången är gjord av rallarros och gurkört, Ann visade hur man gör!






Annas trappräcke är handsnidat, dessa "knutar" är vanligt förekommande snickarglädje i de här trakterna. Växterna har Anna sått inomhus och planterat ut i dessa lådor först i maj. Här i Alaska finns det platser där tjälen aldrig går ur marken, "permafrost" heter det på engelska och det vanligaste sättet att plantera är i sådana här lådor.



K skålade som vanligt i Pepsi light, glad för det är jag för det innebär ju att jag kan skåla i...



Gamla hederliga Sverigeklassiker som Anna importerat och tagit fram dagen till ära!



Anna framför en riktigt svensk Midsommarbuffé. Svensk ost, färskpotatis, inlagda sillar, sillsallad, skagenröra och jordgubbstårta!



Fina Ann i midsommarklänning!



Kendrick och Kenza bjöd på tricks



Jag är helt kär i den här bilden, Kenza dansade runt stången med tjejerna som är svensk-amerikanska. Vi körde både små gummor, små grodor, raketen och andra midsommardanser men det har jag ju inte bild på eftersom jag dansade med själv. Till och med K dansade sin första groddans. Han som annars hellre letar huggorm än visar sina moves. Ska se om jag kan få tag på bildbevis för er som inte tror mig...



Här har ni fortsättningen på min badrumsföljetong, Annas utedass. Här snackar vi HARDCORE, inte ens ett skynke.

GLAD MIDSOMMAR kära släkt och vänner, i Sverige, i Alaska och alla andra delar av världen där NI befinner er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin