Trendigt helt enkelt?

Jo, jag har ju träffat en del svenskar häruppe. Äntligen, skulle man kunna tillägga också, lika barn leka bäst heter det ju. Ann, som ursprungligen är från Stockholm och praktiskt taget uppvuxen i kungens hovstall, har i dagarna tagit det här med Alaskianskt leverne till sin spets. Hon har nämligen flyttat in i en "Dry Cabin" dvs. en liten stuga med sovloft och värme, men utan dusch. Och med utedass. Med ett litet sjynke framför. Nu har jag ju inte känt Ann särskilt länge men om det är NÅN som pallar utedass med litet sjynke i 40 minusgrader i vinter så är det nog hon. Tycker det är makalöst spännande det hela.

Överlag upplever jag att det är många som kommer till Alaska för att hitta tillbaka till "det enkla och sparsamma" livet. Många bor i stugor utan vatten (och el) trots att de egentligen skulle kunna unna sig betydligt bekvämare och mer materialistiskt boende. Särskilt bland studenter verkar detta vara en trend och jag undrar om detta är något som är speciellt för Alaska eller om folk faktiskt har tröttnat på att leva bekvämt och väljer den exotiska vägen. Har det helt enkelt blivit trendigt med enkelhet?

Kommentarer
Postat av: Desiree

Oj det lät verkligen imponernade och tufft att bo i en dry cabin året runt. Det hade jag inte pallat.

2011-05-24 @ 21:30:40
URL: http://sweethomesweden.blogspot.com
Postat av: Moster

OH......Marie!



Det första jag gör varje dag är att titta på din blogg. Har börjat att räkna ner dagarna tills ni kommer, börjar tänka på dig och K samt hur ska ni orka med alla "oss" som har längtat efter er så länge, vi som vill veta allt och inte tar hänsyn till jetlegg eller något annat. Jo jag kommer att ta hänsyn till din närmaste familj så att de får rå om er ordentligt....men hör jag nästan inte till den?



SKA FÖRSÖKA ATT SKÄRPA TILL MIG......."lite"



KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM,



Moster



2011-05-26 @ 08:59:24
Postat av: Min plats i solen

Hej vännen!



Vad spännande det låter! Om det är en trend så lär det komma till Sverige för eller senare också för vi brukar ju ta över era trender. ;)



Själv tycker jag att det räcker att vara utan el, rinnande vatten och fungerande toalett de gånger vi har strömavbrott. Då blir jag påmind om hur mycket jag älskar just de sakerna. :)



Jag hoppas att allt är bra med dig Marie och att du har en fin helg framför dig?



Stor Kram

2011-05-27 @ 20:31:45
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin