Boktips

Just nu läser jag Sophies Värld av den norske författaren Jostein Gaarder. Jag kommer ihåg att min vän Sofie hade boken när vi var yngre, tror hon hade fått den av sin farfar. Boken är egentligen riktad till tonåringar, jag har inte läst den förrän nu och frågan är om jag hade förstått den fullt ut om jag hade läst den som tonåring. Gaarder behandlar filosofins grunder men för att göra det mer spännande är dessa inbakade i en saga där Sofie får hemliga meddelanden från filosofen Alberto. Jag rekommenderar boken till dig som vuxit upp och lämnat barnasinnet någonstans på vägen. I Sofies värld kommer du helt plötsligt ihåg de frågor du brukade ställa som yngre, innan fantasin begränsades och du äntrade vuxenvärlden.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin