Bluegrass at the Coffehouse

Godmorgon! Igår var K och jag och lyssnade på ett band som spelade Bluegrass. Det låter lite som en blandning mellan irländsk folkmusik, ska och svenska visor. Lite hippiekänsla, speciellt som kvinnan som spelade gitarr hade superlångt grått hår a la Janis Joplin. Tror min pappa hade gillat detta. På fiket serverades örtteer och latte ur stora ölkaggar, väldigt alternativt oh mysigt. Lärde mig även ett nytt spel som heter Checkers samt bröt arm med en åttaåring. Jag vann armbrytningen, han vann strategispelet..hm. Ikväll kommer Ks mormor, hennes man och en vän som heter Sylvia över till oss på middag. Vi ska laga quesadillas, faijitas och tacos. Mmm, viva la comida mexicana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin