Trädgårdsgäster



Imorse vakande jag av att solen sken. Katterna busade inte runt som de brukar göra utan låg blixtstilla i sängen och kikade ut genom fönstret. Vad som fångat deras intresse var en älghona med två kalvar som stod o kalasade på björkkvistarna i vår trädgård. De blev kvar hela förmiddagen och verkade inte bry sig ett dugg om vare sig kamerablixtar, datorer med filmkameror, eller mamma på Skype som skrek "Gå INTE ut och hämta posten Marie". På eftermiddagen vågade jag mig ut för att sopa trappen. Älgmamman tittade upp på mig men fortsatte lugnt mumsa. När jag kom till sista trappsteget var vi inte mer än fem meter ifrån varann. - Hämta posten du, jag bits inte, sa älgmamman till mig. Så då gjorde jag det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin