Dagens äventyr

Till Alaska kommer turister för den vackra naturen och för alla stora djur som lever här i vildmarken. Jag förstår dem, jag hade ingen aning om hur vackert det var innan jag kom hit! Jag har aldrig vart norr om Åre, men jag tror att vegetationen påminner mycket om norra Sverige; idag har jag sett ängsull och kilometervis med hjortrontuvor. För första gången har jag också fått uppleva den totala tystnaden. Det är konstigt, när man bor i stan så tänker man ju aldrig på alla ljud runtomkring en. Tåg som passerar, folk som pratar, musik, trafik och byggnadsarbete. Idag åkte jag och K ca 1,5 timme iväg från stan till ett område som heter White Mountain. Vi klev upp på en kulle för att titta på utsikten och där var den, tystnaden. Märklig känsla, mäktigt på något vis! :)



 

Här var det tyst...







Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Fantastiska bilder! Härlig natur! Roligt att du hittade in på vår blogg och roligt att hitta in här! Jag har lagt in din blogg som favorit nu så jag återkommer definitivt!

2010-07-16 @ 20:49:05
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Marie

Visst är det vackert i Alaska. Påminner lite om Sverige! Titta gärna in igen!

2010-07-19 @ 08:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin