Det är nog bra så

Har ni tänkt på hur försvinnande gott det är med nektariner? Swosch, säger det, sen är dom borta.. iallafall här på Steel Creek i Alaska. Idag var sista dagen på teckningskursen och nu sitter mitt fruktfat på utställning tillsammans med de andra elevernas alster. Det var ett tokroligt gäng min klass, va sägs om Radiopraterskan,  fd Alkoholisten, MaryClaire som seglar i Karibien under vinterhalvåret, underbara frisörskan Joan , pensionären Chuck, tonåringen Montana och så jag då. Den skrangliga svenskan mitt i livet.  Det var några till men jag kommer inte på några roliga namn på dem. Jag blev så betuttad av teckning att jag nog slår till på en kurs i akvarellmålning i höst. Och på torsdagskvällarna ska jag måla kroki, helt fantastiskt! Har frågat K om han skulle kunna tänka sig att ställa upp som krokimodell. Bara nångång ibland sådär. Så ja kan träna på att rita. Det kan han inte tänka sig. Har han sagt. Det är nog bra så...

Nu ska vi till Gambardella Geraldos menar jag. De har de absolut godaste pizzorna där:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin