MarieLs onsdag

Hur mår ni vänner? Semesterkänsla ännu? Läste ett intressant inlägg här om den härliga semesterkänslan som vi faktiskt är lite bortskämda med i Sverige. För visst är det väl så att mycket stannar upp i juli och vi har tid att återhämta oss och varva ned? Nu har ju jag en lite annorlunda situation härborta i USA eftersom jag inte jobbar utan "sitter i karantän" och väntar på mitt Greencard, men jag har inte sett en skymt av någon industrisemester här där jag befinner mig. Så min fråga är, NÄR, och hur gör amerikanerna för att återhämta sig och samla nya krafter? Är det när de är mellan jobb? På söndagar? Fast då är ju många uppe tidigt och går till kyrkan. Iallafall, jag inser att jag får passa på att njuta så mycket som möjligt av den lediga tid jag har nu, för när jag börjar jobba blir det långt mellan ledigheterna! :)

Imorse gick jag en promenad med Silvia och Gladys inne i stan. Den stora händelsen hittills denna vecka är en gigantisk lyftkran som vält tvärsöver ån och som man nu arbetar med att flytta på. Jobbigt för han som satt i lyftkransbåset, men han klarade sig tydligen. Längs vägen försökte de lära mig alla namn på BLOMMOR som vi passerade, pelargoner heter till exempel geranium. Vi passerade en ny secondhandbutik som jag var tvungen att gå in i. Så himla härligt, det var som att komma hem, eller åtminstone till Magasingatan i Göteborg! Hattar i mängder, pälsar, 20tals kängor och klassiska KORSETTER och strumpeband! Pratade länge med butiksägaren som förklarade att mycket av de hon sålde hade hon hittat lokalt och hon samarbetade också med lokala konstnärer. Går nog tillbaka till butiken redan imorrn, just nu känns det som att jag skulle kunna bosätta mig där. Silvia och Gladys var inte fullt lika fascinerade.:) Efter promenaden åkte jag och Gladys och plockade smultron längs vägen. Någon hade hittat hennes "hemliga" ställe, men vi fick ihop en hink iallafall!  


Resten av eftermiddagen spenderade jag på Barnes n Nobles där jag läste en bok av Tom Rath som heter Wellbeing. Kanske skriver lite här om den senare, hade många bra punkter. Mötte upp K för en sen lunch jag prövade en intressant smakkombination, hälleflundra fajitas. Riktigt gott faktiskt, PROVA! :) K var på INTERVJU idag och den hade gått jättebra! Han är lite ombytlig av sig min K, måste hela tiden hålla alla vägar öppna. Jobbet lät iallafall väldigt intressant, kanske mer lockande än vad han gör nu, det visar sig. Jag Nu är det dags att döva mitt CHOKLADBEROENDE med kladdkakan som jag svängde ihop igår....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin