Samtal från fängelset

Godmorgon sköna bloggläsare!

Den här veckan har jag ju gått på konstnärskurs och jag måste säga att det är riktigt kul att hänga ibland alla dessa kreativa människor. Jag går i skolan på förmiddagen och varje lunch har det varit uppvisningar av diverse konstnärligheter; orkestrar, operasång, hawaiidans, storytelling, jazz, irländsk folkmusik och en massa annat. Igår kväll var jag och tittade på eleverna som studerar "Cabaret", de framförde solonummer och det var riktigt intressant. Vissa hade erfarenhet av att stå på scen och sjunga sen tidigare medan andra darrade på rösten och gick upp i falsett på helt fel ställen. Det var kul :) Bäst var en ung tjej som sjöng "Maybe this time" från Cabaret, sjukt bra var hon!

Kursen jag går fortsätter nästa vecka och under helgen har jag sex teckningar att slutföra; en sko, en blomma, en frukt, ett perspektiv, en cylinder och en helt valfri. Ska sätta igång snart, kanske lägger upp något seneare.

Måste berätta om en annan konstig grej. Imorse fick K ett samtal "Call to collect" eller vad det heter, när mottagaren betalar. Rösten sa att samtalet kom från ett fängelse i Orlando, Florida. Varken K eller jag känner någon som just nu befinner sig i Florida (herregud, om det nu är så, FÖRLÅT!!!!!) och han valde att inte ta samtalet. Han resonerade som så att när man hamnat i fängelset får man ju bara ringa ett samtal och om ingen svarar borde man ju få ringa till en annan person. Han antog att personen som ringde slagit fel nummer och eftersom ingen svarade fick ett nytt försök. Nu undrar jag; HUR SKULLE NI HA GJORT? HADE NI SVARAT?  Jag var ju såklart väldigt nyfiken på vem det var som ringde, men TÄNK OM han/hon inte fick ringa något mer sen! Vet inte hur hårda de är i fängelsen här (inte hemma i Svergie heller för den delen) tror min bild kan ha varit färgad av att jag såg "Shutter Island" igår... 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

2010-07-25 @ 11:20:28
Postat av: maisy borg

hej Marie1



Tycker att Kendrick gjorde ett mycket klokt val.

Ha det bra/Kram/Moster

2010-07-25 @ 11:22:09
Postat av: malin clapper

Åh hjälp vad spännande!! Han gjorde nog helt rätt, men jag kan säga att jag inte hade kunnat låta bli att ta det... Jag är så nedrans nyfiken av mig. Och från ett fängelse?! Jag hade inte kunnat sova på tre veckor av grubblande!

2010-07-26 @ 16:58:10
URL: http://mrsclapper.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin