Tvärnit och måndagsdopp

Idag tog vi en tripp till den varma källan i Cheena för ett dopp. På vägen dit sprang en tjej ut i vägen mitt framför vår bil (Mormor Gs man körde) och han var tvungen att tvärnita. Det kändes verkligen som om hon sprang ut framför bilen i syfte att bli påkörd så vi vände bilen och plockade upp henne. Tjejen hette Jennifer och var märkbart påverkad, förmodligen meth. Jag försökte prata med henne och hon log och svarade på mina frågor, så hon var inte helt borta men definitivt en TRAFIKFARA. När vi kom fram till källorna släppte vi av henne vid bussarna som tog henne tillbaka in till stan och förhoppningsvis till hennes hem. Börjar bli van vid att älgar kan hoppa ut framför bilen, men människor! Jag hoppas hon är okej nu..

De varma källorna var verkligen varma och jag ser fram emot att prova dem i vinter när det är snö och kallt ute, idag var det nästan för varmt! Efter lunch tog jag en promenad och hälsade på getter, hästar och ankor samt endel turister som befann sig i området. Hotellet, restaurangen och alla byggnader värms upp med hjälp av vattnet från källan och hela området Chena Hot Springs är självförsörjande vilket är lite häftigt med tanke på att det ligger två timmar från resten av civilisationen. Jag hängde på en guidad tur där vi fick kika på maskineriet, men det som imponerade mest på mig var de gigantiska tomatrankorna i växthusen. Mina tomater har fortfarande inte blommat klart så jag vart lite avis..




Cheena Hot Springs in summer


Kommentarer
Postat av: Marita Hultgren

Hej Marie!

Jag är kollega till Maisy och blev mycket glad när jag hittade din blogg. Som du vet är Maisy en mycket varm och härlig person och hon har berättat om din flytt till Alaska och allt vad det innebär. Du ska veta att Maisy är mycket stolt över att du tog steget över havet och satsade på kärleken och de möjligheter som finns i ett nytt land. Hon saknar dig men vill dig alla lycka. Jag önskar dig alla framgång i livet även om jag inte känner dig, men genom Maisy vet jag att du är stark och tar de chanser som livet erbjuder. Lycka till med din man och ditt nya liv i Alaska!

Marita Hultgren

2010-07-06 @ 23:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin