Dagens skörd

Åh vilken härlig dag det är idag! Jag har vart på tur i Silvia och Ken´s knallröda Pickup truck (ALLA har en Pickup Truck häruppe, verkar nästan vara lag på det!) och vi har fiskat, plockat blåbär och doppat fötterna i älven. Nästa gång SKA jag bada, men idag domnade fötterna bort av det kalla vattnet så jag väntar nog tills vi hittar en sjö där vattnet är varmare. Bland allt blåbärsris växte också massor med HJORTRON, skogens GULD. De var inte riktigt klara ännu men nu vet jag var jag hittar dem! Mmm, varm hjortronsylt på glass...GOTT.

På vägen tillbaka stannade vi vid en källa och fyllde på en massa vattendunkar så Ken och Silvia har färskt dricksvatten. Vattnet häruppe i Alaska innehåller mycket sulfur och smakar inte speciellt gott. Ibland luktar det lite äggfis om det. Vattnet från källorna däremot smakar friskt och gott. Många hushåll har ingen egen brunn utan fraktar vatten i stora tunnor på sina Trucks. K och jag har en brunn, men vattnet renas genom salt och filter innan det når kranen. 

 

Dagens skörd



Silvia och Shelby. Shelby gillar att bada!



Mormor G beundrar utsikten



Turist som jag är var jag tvungen att ta en bild vid källan! Hatt rekommenderas vid bärplockning i 25 graders värme. Pilotbrillor också :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin