First day of summer

Idag är första dagen på sommaren i Alaska. Alla hälsar varann med Happy Summer och dagen till ära är det strålande sol! Jag mötte upp K för en lunch och promenad i solen och vi pratade om semestrar och våra drömresmål. Ska fundera lite mer på detta men just nu ligger ju faktiskt Sverige högst på listan. Att jag saknar familj och vänner är såklart en anledning, men sen är det ju något speciellt med den svenska sommaren också som inte riktigt går att ta på. :) 

Festivalen igår var betydligt mindre än första gången jag var här för tre år sedan. Kan ha berott på att den ägde rum på en söndag och folk skulle upp och jobba dagen efter. Vi kikade runt ettag och höjdpunkterna var en breakdance tävling och några tjejer som hade dansuppvisning. De dansade danser från Trinidad och Tobago, Hawaii och Bahamas och ettag drömde jag mig bort och vips var jag på en tropisk strand. De var verkligen superduktiga, särskilt tjejen på bilderna nedan strålade och hör hemma på en betydligt större scen än en småstadsfestival.

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Marie!

Kul att du tittade förbi på min blogg! Alltid kul med Svenskar i USA... och Alaska dessutom. Min mans önskeresemål! Han skulle nog flytta dit bums om jag tillät honom. Men om jag ska bo mitt ute i ingenstans så får det vara i Sverige. Längtar också hem något fruktansvärt under sommaren. Svensk sommar går verkligen inte att beskriva, det är så underbart!! Kan kanske bero på att vi är som björnar hela svenska folket och vaknar ur vårt ide när solen tittar fram strax efter påsk. Hoppas att du trivs i Alaska även till vintern.

Kram kram

2010-06-22 @ 17:04:13
URL: http://misspkm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin