Om mig

För ER som inte känner mig privat kommer här ett inlägg om MarieL innan bloggen. Jag heter egentligen Marie, MarieL  har hängt med sedan mellanstadiet då vi var tre Marie som gick i samma klass. Jag är 28 år och har ägnat större delen av mitt liv åt att plugga, resa och fundera över vem som är min stora kärlek och vad som är mitt riktiga KALL. Det senare har jag inte kommit på ännu (men jag vet att jag kommer göra underverk) men KÄRLEKEN hittade jag för ungefär fyra år sedan när jag var utbytesstudent på ett Universitet i Tyskland. Redan andra dagen på terminen gick vi rakt in i varandra under ett kvällsmingel. Ni kommer tycka att det låter  CHEESY men under vår allra första konversation frågade jag vad som krävdes för att jag, som europé, skulle kunna leva i USA. Han svarade; Well, if you and I got married....

Från att först ha tyckt att han var "the loud american in class" blev vi vänner och efter några dater var vi oskiljaktiga. Han flyttade med till Sverige och vi bodde i Göteborg i tre år innan vi bestämde oss för att det var dags att utforska USA tillsammans. Han åkte över i juni förra året för att jobba och vi hade distansförhållande i åtta månader innan jag sa upp mig från mitt ekonomijobb och tog det slutgiltiga steget. I april gifte vi oss på vår balkong (väldigt Maria Montazami) och nu ägnar jag sommaren åt att lära känna USA och Fairbanks, inreda hemmet och filosofera över livet medan jag väntar på mitt Greencard. 

  


Kommentarer
Postat av: Helena

Nu vet jag ju inte om han vill - men jag TROR att gubben min skulle uppskatta att prata med en amerikan som har gjort Sverige lite, vi funderar ju ändå på att flytta dit en dag...

Kram på dig, du har redan blivit en på min blogglista!!

2010-06-22 @ 17:11:30
URL: http://misspkm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin