Jag har provat SPEEDO

I fredags gjorde vi en dagsvandring på 8,5 miles, alltså 13,6 km. Låter inte så långt kanske, men de första 4 kilometrarna var rakt uppför. Jag hade med mig en koffeinblandning som Ks mamma gjort och jag tror det var den som gjorde att jag hade så mycket energi! :). Jag, som alltid brukar vara sist i ledet och lägga mig raklång vid varje stopp, pinnade på som en iller. Sista kilometrarna började det störtregna och då ökade jag farten så jag FLÖG fram över vattenpölarna. Otroligt härlig känsla! Vårt slutmål var Cheena Hot Springs som är ett känt turistmål utanför Fairbanks. Hit kommer turister året om för att bada i varma källor. När vi kom fram och tog av kängorna kunde jag hälla en hel kopp vatten ur varje sko. När vi väl stannade kunde jag också känna hur energin jag haft bara rann ur mig. Jag HYRDE en BADDRÄKT och HANDDUK (av märket SPEEDO, nu kommer hela min bekantskapskrets i Sverige tro att jag blivit galen) och la mig i bubbelpoolen. Det var underbart. Ks mamma och Bob satte sig i restaurangen med ett gäng Baileys och en kanna kaffe för att få upp värmen. Och K vad gjorde han? Jo, min HJÄLTE beslöt sig för att lifta tillbaka för att hämta vår bil som vi parkerat 8,5 miles bort. Problemet var bara att ingen av de två bilar som passerade honom på vägen ville plocka upp en dyblöt K. Så han joggade. I sina vandringskängor. På asfalt. I regnet. Efter halva vägen möter han en BJÖRN som korsar vägen framför honom. Björnen tittar lite men bestämmer sig för att vandra vidare. Efter en och en halv timme kommer K tillbaka med bilen. På vägen tillbaka till Fairbanks passerar vi sex älgar. Trots att tre av oss är dyblöta åker vi direkt till Geraldos pizzeria utan att passera GÅ. Efter ett gäng vitlökschampinjoner, pizzabitar och glas rödvin var vi alla överens om att vi haft ett himla härligt äventyr i regnet.  

Det här lärde vi oss;

- Packa alltid bikini (baddräkt), även om det är kallt och regnar
- Räkna inte med att mobilen har täckning
- Om du planerar att jogga i blöt t shirt - tejpa BRÖSTVÅRTORNA. Långdistansjoggare vet vad jag pratar om...:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin