På hal is

Herregud vilket kaos det har vart idag. K kom hem på lunchen och hjälpte mig att köra hem min bil. Vi passerade bil efter bil som åkt av längs vägen och höll andan i varje uppförsbacke då bilen slirade åt sidorna. Väl hemma såg vi att även grannen fastnat med sin bil och hamnat mitt i gatan. Vi hasade iväg för att hjälpa henne skjuta bilen intill vägkanten. När jag står mitt i gatan och försöker skjuta på kommer det en stooor PickUp susande nedför backen helt utan kontroll. Jag och K bokstavligen kastade oss ut i snödrivorna på sidorna för att inte bli påkörda och jag tänkte att, nu, nu är det slut med grannen som står här mitt i vägen. Pickupen lyckades tur nog passera utan krock och vi puttade bilen intill sidan och stapplade iväg med vår omskakade granne under varsin arm.


K och jag började fundera över det där att vara strandsatt lite senare på kvällen men i vår konversation var vi strandsatta på en öde ö och inte på en alaskiansk kulle i en timmerstuga. Om jag var på ön tror jag att jag skulle överleva utan problem. Jag vet att jag är en hejare på att äta insekter, jag klarar att gå med fett hår utan att skämmas och jag har vett nog att leta på en apa som kan hämta kokosnötter. K däremot, han skulle nog ha det lite jobbigare med insekterna, tror inte hans mage klarar dem..:)

Kommentarer
Postat av: Jelly

Shit! Jag värsta filmscenen fick jag i skallen! Glad att ni klarade er!

2010-11-24 @ 05:53:07
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Marie

Haha, ja man satt på helspänn hela vägen, precis som framför en rysare..

2010-11-28 @ 22:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin